Hjemmelaget kampanje for DNB

Arbeid av TRY

DNB har nettopp lansert den nye tjenesten «Hjemme fra A til Å», som skal svare på spørsmålene og bekymringene kundene sitter med i disse dager.

– Vi kjente at det var et stort informasjonsbehov der ute, og ville vise at vi tar folks økonomiske bekymringer på alvor. Samtidig så synes vi det er fint å vise et innblikk bak lukkede dører for å vise hvordan det norske folk tilpasser seg og bidrar med det de kan i denne veldig krevende tiden vi er inne i, sier Aina Lemoen Lunde, markedsdirektør i DNB.

Kampanjen er utarbeidet av TRY. Tjenesten er laget av Try Apt og filmen er produsert av Motion Blur, med Lasse Nyhaugen på regi. 

DNB har i tillegg opprettet en ekstraordinær hjelpetelefon til bedrifter og, i samarbeid med Try Apt, en ny live-chat til personkunder. I chatten ble det besvart over 3000 ulike spørsmål bare i løpet av de første dagene.

Alle i hjemmekontor

Både produsentene, kreatørene, konsulentene og kunden har jobbet med reklamefilmen fra hjemmekontorene sine.

– I samarbeid med Motion Blur, venner og kollegaer og markedsavdelingen i DNB har vi sendt ut forespørsler til folk om å filme seg selv i tiden vi er i nå. Vi visste ikke hva vi ville få inn, men vi synes vi har klart å fange stemningen alle sitter med nå, hvor man skaper magi og dramatikk i hjemmene sine samtidig som man undrer seg litt over hva som skjer i denne verden, sier Kristina Skogen fra teamet i Try. 

Å lage en ny kampanje på én uke er ikke hverdagskost for Try.

– Det er veldig uvanlig, men det er kanskje det som er fordelen med å jobbe med en kunde og samarbeidspartnere som kjenner hverandre godt og som vet hvilke behov man har, avslutter teamet. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.