Norse re-brander: «Ingen forsto hva vi er best på»

Norse har gått i seg selv for å forstå hvorfor de går under radaren.

96271 c0a5f original
96272 98067 original
96273 ad134 original
96274 55606 original
96276 a792c original

Kunder på jakt etter nyskapende digitale tjenester forsto ikke at Norse var riktig sted å henvende seg. Dette vil daglig leder Lasse Bjørseth ha slutt på, og avduker nå selskapets nye merkevare.

– Vi har alltid hatt tette partnerskap med våre eksisterende kunder, men vi så at nye kunder ikke helt forsto hva vi i Norse er best på, forklarer Bjørseth. – Selskapets nye profil skal sikre en tydeligere og mer synlig posisjon for byrået fremover.

96277 e52ac original
Norse, fra venstre: Lars Fugelseth, Silje Tjomlid, Christoffer Bølum, Lasse Bjørseth, Joachim Næss, Aleksander Ueland og Sina Hoelstad Gudbrandsen

På kollisjonskurs med eget DNA

Gjennom en prosess med å etablere merkevareplattform avdekket Norse at helheten i måten de fremstilte seg på var kollisjonskurs med byråets grunnleggende DNA. De siste månedene har de arbeidet med å sette ord på hvem Norse egentlig er, hva de brenner for, og hvilken posisjon de ønsker å ta i markedet.

– Den røde tråden vi samler oss om er at vi ånder for å skape menneskenære løsninger. Løsninger som er utviklet på menneskers premisser er vinn-vinn for både bedrift og kunde, og den beste strategien for å lykkes med digitalisering i det neste tiåret. Altfor mange har fokus på teknologi for teknologiens skyld, eller fordi man skal «krysse av» for innovasjon og digitalisering. Det er ingen suksessoppskrift, påpeker Bjørseth.

Om Norse

Norse har eksistert i snart 20 år, og kan blant annet skilte med langvarige partnerskap med for eksempel Oslo Børs, Varsity Headwear, BUA, Norsk Folkehjelp og Ungt Entreprenørskap. I tillegg har Norse hatt en nøkkelrolle i oppbygningen av flere banebrytende teknologistartups under paraplyen til morselskapet Norselab.

Sømløse overganger mellom mennesker og teknologi

Norse har fått hjelp av Maria de Perlinghi, som er Chief Brand Officer i morselskapet Norselab. Det er Superblaise som har laget den nye visuelle profilen, og grunntanken den nye profilen bygger på er sømløse overganger mellom mennesker og teknologi.

– Som grafisk element benytter vi fargegradering som en subtil visuell representasjon av Norse sin visjon om en verden der grensene mellom teknologi og menneske er visket ut. Fargegraderingen kommuniserer også sømløshet og flyt, og bygger opp under Norse sin misjon om å skape friksjonsfrie brukeropplevelser for alle typer mennesker.

På nye norse.co, som er designet og utviklet av oss, har vi tatt utgangspunkt i den visuelle profilen levert av Superblaise. For oss som et teknologibryå har det vært utrolig viktig med en visuell profil som egner seg digitalt, og nettsidene våre er vår viktigste arena til å vise hvem vi er.