Å mestre reiseregninger kan føre til atomavfall i hagen
NOSLEEPTILLBROOKLYN står bak konseptet «Det er lett å bli overmodig når du behersker reiseregninger» for Unit4 Time & Expenses.
Aktuelt byrå
NOSLEEPTILLBROOKLYN
Personer som begynner med oppbevaring av atomavfall i hagen, fikser ting i høyspentmaster på egenhånd og melder seg på bodybuilding-konkurranser med hverdagskropp er oppskriften når Unit4, en av Europas ledende cloud- og programvareselskaper, skal gjøre sin applikasjon for reiseregninger enda mer kjent. Til å hjelpe seg har de fått det relativt nystartede byrået NOSLEEPTILLBROOKLYN, som har laget konseptet «Det er lett å bli overmodig når du behersker reiseregninger».
– Vår innsikt viser at folk synes det er stressende og ekstremt irriterende å knote med reiseregninger, samtidig som at folk føler seg frie og smarte når de mestrer det med appen vår. Så kampanjen er basert på det vi tror alle kjenner seg igjen i; når du endelig blir god i noe vanskelig kan det fort gå deg til hodet, sier Øistein Nordhagen, General Manager i Unit4 Time & Expenses.
NOSLEEPTILLBROOKLYN har utviklet kampanjen, produsert filmene in-house og gjort spredningsstrategi og mediehåndtering. Hovedvekten er lagt på sosiale og digitale medier, men utover året står også andre brede medier for tur.
Populære filmer
– Med stramme budsjetter måtte vi tenke smart hele veien, og da hjelper det at folk liker og deler filmene. Så langt har vi oppnådd 2,7 millioner visninger og på Facebook, der vi har 1,7 sekunder på å fange oppmerksomhet, ser målgruppene våre i snitt 60 % av videoinnholdet, som er ganske unikt i denne sammenheng, sier Suzanne Grapendaal, digital mediestrateg i byrået. Med seg på teamet har hun hatt kreatørene Pål Wehus og Aris Theophilakis, samt prosjektleder Birgitte Hodne.
– En Pandemi virker kanskje ikke som høytid for bruk av reiseregninger og oppgjørsapplikasjoner, men sannheten er at mange selskaper vurderer sine software-leverandører i tider som dette. Så selv om vi er en del av et stort selskap, er vårt forretningsområde lite og vi må derfor jobbe litt mer utradisjonelt og langsiktig for å øke kjennskapen vår, avslutter Nordhagen i Unit4.
Involverte byråer
Suzanne Grapendaal
Digital mediestrateg
Tor Ernst
Regi / kamera / klipp
Håvard Antonsen
Lyd
Rune Eilersten
Mix / klipp
Tonje Torkildsen
Sminke / kostyme
Involverte
Øistein Nordhagen
General Manager, Unit4 Time & Expenses
May Baagøe Broughton
Digital Marketeer, Unit4 Time & Expenses