De fleste har fått meg seg Will Ferrell’s og General Motors’ tirader mot Norge inn mot Super Bowl. Mange fikk sikkert også med seg at Kristoffer Hivju, norsk Games of Thrones-stjerne, slo tilbake.
Flere norske aktører kastet seg på ballen, men Audi fikk nok størst oppmerksomhet med flere millioner visninger. Blant annet med oppslag i de store amerikanske avisene som Washington Post og USAs mest leste avis, USA Today. I tillegg til å være toppsak på bransjenettstedet AdAge på Super Bowl-søndagen og mest leste sak i en hel uke etterkant. I tillegg til blant andre Adweek, Forbes og Shots.
For ikke å snakke om GM selv, som offentlig kommenterte saken blant annet i Adage: med «Incredible high-profile, creative response. Audi Norge’s video series is a favorite at GM.»
– Veldig kult med den fantastiske responsen og vi ønsker selvfølgelig USA velkommen etter når det gjelder elektriske biler. Vi synes at det var en god anledning for å vise hva vi nordmenn er laget av. Vi er kanskje ikke så begeistret for pizza med ansjos, men vi elsker elektriske biler, sier Tommy Bækkevold Jensen i Audi Norge.
Involverte byråer
Shirin Marlene Pakzamir
Prosjektleder
Anya Boyd Heen
Sosiale medier
Kristofer Hivju
Skuespiller
Aksel Hennie
Regissør
Pål Ulvik Rokseth
DoP
Sebastian Andrés Knutsen
Produksjonsleder
Carat Norge a.s Mediebyrå
Shortcut Oslo Postproduksjon
Storyline Studios Lys
Krypton Film Kamera
Andre involverte
Tommy Bækkevold Jensen
Ansvarlig hos kunde
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2021 Digitalt & Sosialt
-
Gullblyanten 2021 PR