BKK svarer Will Ferrell og GM

Filmene skal sendes på sosiale medier og vises i tilknytning til filmen til General Motors på YouTube.

Bkkx

– Det er fantastisk at Norge sin EL-bil suksess blir satt på verdenskartet og kan være til inspirasjon for USA og resten av verden, sier kommunikasjonssjef i BKK, Jan Kåre Austrheim.

– Vi kastet oss like godt rundt og laget en egen kampanje som et svar til Will Ferrell og General Motors. Temaet er viktig, og så trenger vi noe litt morsomt i disse alvorlige tider.

– For å nå klimamålene må vi erstatte fossil energi med fornybar energi. BKK går foran på dette området, og har utviklet løsninger som bidrar til å elektrifisere blant andre transportsektoren. I tillegg til at vi er store på el-billading, så har vi sammen med Bergen Havn bygget Europas største landstrømanlegg for cruisenæringen, fortsetter Austrheim.

– Vannkraften er avgjørende for et fullelektrisk samfunn. Så mye som halvparten av den europeiske lagringskapasiteten av fornybar energi er i Norge. BKK alene har en lagringskapasitet som tilsvarer 250 millioner store Tesla-batterier. Vi har et fantastisk energisystem i Norge, basert på vannkraften. Elektrisitet bygget vårt moderne samfunn. Nå kan det redde planeten vår.

Involverte byråer

TRY Opt Sosiale medier
E

Eske Drange

Teamleader performance

L

Lars Rimstad

Rådgiver sosiale medier

Andre involverte

J

Jan Kåre Austreheim

Ansvarlig hos kunde

G

Geir Holen

Ansvarlig hos kunde

S

Svein Ove Søreide

Ansvarlig hos kunde