– Det er fantastisk at Norge sin EL-bil suksess blir satt på verdenskartet og kan være til inspirasjon for USA og resten av verden, sier kommunikasjonssjef i BKK, Jan Kåre Austrheim.
– Vi kastet oss like godt rundt og laget en egen kampanje som et svar til Will Ferrell og General Motors. Temaet er viktig, og så trenger vi noe litt morsomt i disse alvorlige tider.
– For å nå klimamålene må vi erstatte fossil energi med fornybar energi. BKK går foran på dette området, og har utviklet løsninger som bidrar til å elektrifisere blant andre transportsektoren. I tillegg til at vi er store på el-billading, så har vi sammen med Bergen Havn bygget Europas største landstrømanlegg for cruisenæringen, fortsetter Austrheim.
– Vannkraften er avgjørende for et fullelektrisk samfunn. Så mye som halvparten av den europeiske lagringskapasiteten av fornybar energi er i Norge. BKK alene har en lagringskapasitet som tilsvarer 250 millioner store Tesla-batterier. Vi har et fantastisk energisystem i Norge, basert på vannkraften. Elektrisitet bygget vårt moderne samfunn. Nå kan det redde planeten vår.
Involverte byråer
Eske Drange
Teamleader performance
Lars Rimstad
Rådgiver sosiale medier
Andre involverte
Jan Kåre Austreheim
Ansvarlig hos kunde
Geir Holen
Ansvarlig hos kunde
Svein Ove Søreide
Ansvarlig hos kunde