Catwalk i det fri: Arti’sjokk med Process for Devold

Da årets salgsmøte ble avlyst, måtte Devold tenke helt nytt.

Devold

Hvert år inviterer Devold til salgsmøte på Vestlandet og presenterer neste års kolleksjoner for innkjøpere fra hele verden i form av et eksklusivt, fysisk moteshow. I år måtte de imidlertid tenke helt annerledes: Hvordan skulle de selge klær de ikke fikk vist fram til kunder de ikke fikk møte?

Arti’sjokk og Process fikk utfordringen med å finne ut hvordan de kunne lage en film som presenterte klærne slik at man fikk opplevelsen av å ta og føle på de:

– Vi så på dette som en gylden mulighet til å skape noe som ikke var blitt laget før og forestilte oss med en gang en slags catwalk i de elementene klærne er laget for – i det fri. Vi ønsket også å skape noe varig, som kunne gjenbrukes i forskjellige varianter og som forhåpentligvis setter en ny standard for digitale moteshow innenfor sportsbransjen. Målet er jo at selgerne skal sitte igjen med en wow-følelse, uten å måtte fly over Atlanteren. Og det å jobbe sammen med Alexander Zwart og Process på dette var utrolig spennende; Alexander er en visjonær og hans kunstneriske øye var den perfekte match på et slikt prosjekt, sier Kristin og Iselin fra Arti’sjokk.

Se filmen her.

Markedsdirektør Gro Naalsund fra Devold har følgende å si om jobben:

– For å markere oss på den globale scenen i en lukket verden, ble det helt nødvendig å skille seg ut i mengden av digitale visninger, og vi var ikke i tvil om hvem som skulle gjøre jobben: Artisjokk Oslo er et lite og innovativt byrå, med et tydelig fokus på bærekraft og tyngde fra outdoor-bransjen. Dette er kvinner som ikke bare er fantastiske å samarbeide med, men som har bred kompetanse, en moderne tankegang, korte prosesser og enorm arbeidskapasitet. Og Alexander Zwart overbeviser og imponerer oss hver gang vi jobber med ham. Med sin kreativitet, skarpe blikk og lidenskap for faget, leveres kunst hver eneste gang hendene hans rører ved Devold-ull,- Vi erkjenner at dette var en krevende oppgave, med kun to dagers innspillingstid, få timer med sollys og strenge smitteverntiltak. Men tilbakemeldingene fra det internasjonale markedet har vært overveldende, og er i tillegg til vår egen tilfredshet en bekreftelse på at vi valgte de riktige menneskene for jobben.

Involverte byråer

Arti’sjokk
I

Iselin Næss

Tekst

K

Kristin Imingen Hansen

AD

92336 69ebf original
Process Films Filmproduksjon
A

Alexander Zwart

Regissør

K

Klaus Rødahl

DoP

H

Håkon Høiland

Drone

Midnight Music Musikk
F

Florent Chronie-DeMaria

Musikk

Andre involverte

K

Karianne Skuseth

Ansvarlig hos kunde

G

Gro Naalsund

Ansvarlig hos kunde