Designet logo for Audi
Tibe Republic har designet logo for Audis nye A1 Diamond Edition, som ble presentert i Oslo på tirsdag.
Aktuelt byrå
Tibe Republic
Bergensbyrået Tibe Republic har designet merket som står på Audis nye A1 Diamond Edition. Byrået har i samarbeid med gullsmed Thomas Heyerdahl stått for logodesign og grafisk utforming av den eksklusive bilen, som kun blir laget i 57 eksemplarer.
Så vidt vi vet er det første gang et norsk byrå har utviklet en logo til et konsept for et internasjonalt bilmerke, sier art director Hogne Malum i Tibe Republic.
Byrået fikk oppdraget som et resultat av samarbeidet de har med Heyerdahl Jewellery Design AS i Oslo som står for prosjektet sammen med Audis norske importør Harald A. Møller AS.
Utfordringen var å lage et symbol som kun forstås av de invidde, og som samtidig viser varighet og verdi, Hogne Malum.
Resultatet ble en logo sammensatt av en D og en E, formet som et evighetstegn. Diamonds are forever, sier Malum.
Nå ser han frem til å se logoen ferdig på bilen.
Vi håper noen av bilene blir kjøpt av bergensere, slik at vi kan få se bilen kjøre rundt her i byen også, sier Malum.
På bildene: Hogne Malum, AD og Lisbeth Frugård, daglig leder i Tibe Republic. Foto: Tibe Republic
Involverte byråer
Tibe Republic