Destinasjonsselskapet i Nord-Gudbrandsdalen viser kreativ slagkraft

Kampanjen «Norges Første Feriegenerator» utnytter YouTubes anbefalte videoer på en helt ny og interaktiv måte. Bak står tidligere POL-kreatør Martin Amble Ruge.

Intro ny
Skjermbilde 2020 06 08 kl 11 45 23
IMG 8743
IMG 8742
IMG 8741

Det lille destinasjonsselskapet Nasjonalparkriket Reiseliv i Nord-Gudbrandsdalen har mottatt mye skryt for sine kampanjer og tilnærming til reiselivskommunikasjon denne våren. Sist ut er kampanjen «Norges Første Feriegenerator», som utnytter YouTubes anbefalte videoer på en helt ny og interaktiv måte.

– Alt vi gjør er inhouse og budsjettene våre er milevis unna de store destinasjonsselskapene, som gjør at vi ikke har råd til å rope høyest, men heller må rope smartest, sier reiselivssjefen Ole Erik Bjørnstadhaugen.

Ga hele norge brilleskille, til tross for avlyst påske

Da påsken ble avlyst og hyttefolket be nektet fjellpåske lanserte Nasjonalparkriket instagram-filteret «Brilleskille 2020» som ga folk en smak av påskesola, selv om de måtte holde seg hjemme. Kampanjen fikk enormt god spredning og omtale i nasjonale medier som NRK og selv Englands nest største avis Daily Mail omtalte kampanjen.

Satser på kreativ innholdsproduksjon

Det er den tidligere POL-kreatøren Martin Amble Ruge som til nå har stått for alt av idé og produksjon hos Nasjonalparkriket. 1. juni styrket de laget med Marius Nilsen som gikk fra jobben som senior prosjektleder/rådgiver i designbyrået Heydays og nå starter som innholdsprodusent hos Nasjonalparkriket.