Elektrisk Porsche i ny norskprodusert film

Den nye Porsche Taycan skal representere fremtiden for Porsche, enten det er gjennom den norske fjellheimen eller blant moderne arkitektur i Barcode.

Midt i koronatiden ble frilans-regissør Joon Brandt utfordret til å lage sin første store bilfilm, for ingen ringere enn Porsche og den nye elektriske Taycan-modellen.

– Det er klart det er stas å få så stor tillit og å få leke med en så fantastisk bil, sier Brandt. – Selv om fallhøyden føles ekstra stor med en så profilert kunde.

– Vi trengte en regissør med et eget øye for det visuelle, samtidig som vi ønsket å fortelle en historie. Det var noe med kombinasjonen av det ambisiøse produksjonsnivået, og idéen som traff både på følelse og symbolikk som gjorde at vi valgte Joon Brandt som regissør denne gangen, kommenterer Steffen Westbye, markedsdirektør for Porsche.

Se filmen her.

«Soul of a spirited, young horse»

«Taycan» er satt sammen av to opprinnelig tyrkiske ord, med opphav i Tyrkias stolte hestetradisjon.

– Det kan være frustrerende å jobbe med dyr, som i praksis gjør akkurat som de vil, uttaler Brandt.

– Men det ble jo noen majestetiske scener til slutt!, legger han til.

– Taycan representerer på mange måter fremtiden for Porsche, og her opplever vi at reklamefilmen forteller en fengende historie om generasjonsskifte, i tillegg til en interessant visuell representasjon av hvor navnet til bilen stammer fra, mener Westbye.

Ifølge Westbye blir modellen ikke bare oppfattet som bare en fantastisk elbil, men som en fantastisk Porsche – uansett drivlinje.

Andre involverte

S

Sølve Amundsen

Lyd

C

Champagne (hest)

Skuespiller