Energisk redesign

Da New Energy ble lansert i 1991 i samarbeid med Idrettshøyskolen, var den Norges første energisjokolade. Nå har originalen fått et ansiktsløft, og i tillegg er New Energy Crunchy Protein Caramel lansert.

Henrik original 4 5
Henrik svømvekt gul

– Da vi startet designjobbingen var vi opptatt av å beholde stripe-elementene og samtidig lage en ny distinkt logo som signaliserer energi og fart for å få frem at New Energy er for folk som er opptatt av å leve sunne og aktive liv, sier Marit Svegaarden, seniordesigner i Design House og fortsetter: – Vi er superfornøyde med resultatet, og det har vært veldig gøy å utvide porteføljen med en variant med mindre sukker og mer protein.

– Vi er veldig fornøyd med det nye designet, og Design House har nok en gang vist at de har tung strategisk kompetanse innen merkevarebygging og design, og skapt ikoniske produkter som fyker i full fart ut av butikk, sier Philip Lindberg, produktsjef for New Energy i Nidar.

Involverte byråer

Design House
M

Marit Svegaarden

Seniordesigner

O

Ole Rinnan

Prosjektleder

T

Tine Schiøtt

Produksjonsleder / seniordesigner