Fluen på veggen står endelig fram

Mange har lurt på hva fluen på veggen har sett, og i den nye OBOS-filmen stiller den endelig opp til intervju.

OBOS-konseptet «Mer rom for livet», utviklet for det norske og svenske markedet av Anorak og Åkestam Holst, ble lansert på vårparten – men da ikke med den filmen som opprinnelig var planlagt. Så lenge hele Norge var nedstengt på grunn av korona, passet det dårlig å fremheve viktigheten av å bringe naboer sammen, noe lanseringsfilmen blant annet snakket om.

– Nå er situasjonen litt annerledes og filmen litt omarbeidet, så nå får vi endelig høre fluens betraktninger, sier markedsdirektør i OBOS, Kjetil Hancke Framstad.

Slik forklarer han bakgrunnen for konseptet «Mer rom for livet»:

– Alt OBOS gjør handler om å skape rom. Ikke bare fine rom å spise, sove og se på TV i, men også rom å gå ut til, levende møteplasser og rom for opplevelser innenfor kultur og idrett, hvor OBOS er en av landets største bidragsytere. Dette konseptet zoomer akkurat langt nok ut til å brukes på alt fra kjernevirksomheten vår til alle øvrige tjenester, fra rom for godt naboskap gjennom Nabohjelp-appen til økonomisk handlerom gjennom OBOS-banken.

Kreatørteam i Anorak har vært Stein Simonsen, Ingrid Lea og Øistein Markus Holm. Kundeansvarlig rådgiver er Janne Espevalen, planner Simen Hansen og prosjektleder Katrine Berget. Filmen er produsert av Bacon med den belgiske regissøren Joe Vanhoutteghem.

Involverte byråer

Bacon 2 logo
Bacon Filmproduksjon
Ø

Øystein Dyb

Produsent

J

Joe Vanhoutteghem

Regissør

D

Daniel Voldheim

DoP

M

Manu Hove

Klipp

E

Eli Sandal

Postprodusent

A

Andreas W Martinsen

Lyddesign

M

Markus Tangre

Post-koordinator

O

Ola Jacob Nestande

VFX

Andre involverte

K

Kjetil Hancke Framstad

Ansvarlig hos kunde

A

Anne Hiorth

Ansvarlig hos kunde

C

Cathrine Wolf Lund

Ansvarlig hos kunde