Julebykalender treffer blink

I år som i fjor har vi laget tidenes julekalender for Hageland. Målet med produksjonen var å skape økt engasjement og kjennskap til «julebyer».

«Julebyer» er et nisjeprodukt som ennå ikke har fått skikkelig fotfeste blant oss nordmenn.

Hageland har tatt et tydelig eierskap til julebyer, og tilbyr Norges største utvalg av figurer og modeller. Konseptet går ut på å bygge en juledekorasjon med nisser, snømenn, tog, bygninger og mye mer. Populariteten og omsetningen øker stadig innenfor denne produktkategorien, noe årets julekalender skal støtte oppunder.

Skjermbilde 2020 05 22 kl 11 59 52
Skjermbilde 2020 05 22 kl 12 03 35
Skjermbilde 2020 05 22 kl 12 03 43
Skjermbilde 2020 05 22 kl 12 03 57

Med en smal tidsramme og begrensede budsjetter, ble oppgaven å lage et konsept som skapte organisk engasjement i sosiale medier. Utfordringen var å nå frem til forbrukerne i den enorme mengden av konkurranser og tilbud som fyller desember-feeden.

Filmet med iPhone

Hagelands kalender skiller seg fra tilsvarende innhold med personlighet og glimt i øyet. Vi utnytter det faktum at vi kjenner Hagelands målgruppe svært godt. Ved å kombinere video, stop motion, foto og lydeffekter, har vi skapt et univers som både voksne og barn sjarmeres av. Alt innholdet er filmet i butikk med en Iphone! 
I kalenderen blir seerne introdusert for Kent, en av figurene i Julebyen. Kent er en uerfaren romantiker, men forelsker seg hodestups i Kari. To av barna i Julebyen bestemmer seg for å hjelpe Kent med å kapre sin store kjærlighet. Hver dag frem mot jul blir Facebook-følgerne engasjert i Kents kurtisering, og kan vinne sin egen juleby i bytte mot råd og tips.

Konseptet er laget for å engasjere kundene i et nisjeprodukt fra Hageland. Historien tar forbrukerne med inn i juleby-universet og gjør dem kjent med figurene og modellene. Folk bygger tilsvarende julebyer i sine egne hjem, og lar seg inspirere av mangfoldet av produkter som presenteres i julekalenderen.

Hagelands julekalender viser at godt innhold engasjerer! Følgerne har latt seg rive med, kommentert historien og engasjert seg i hvordan det går med den gryende romansen til Kent og Kari. Med kun noen få lapper spons, kan vi vise til nærmere 40.000 unike visninger og over 4000 påmeldinger i konkurransen.

1. desember:

2. desember

3. desember

4. desember

5. desember

6. desember

7. desember

8. desember

9. desember

10. desember

11. desember

12. desember

13. desember

14. desember

15. desember

16. desember

17. desember

18. desember

19. desember

20. desember

22. desember

23. desember

Involverte byråer

Fjuz FB profilbilde 761 X7614

Fjuz