– Når vi plutselig leser en nyhet som virkelig berører, enten den er stor og alvorlig eller liten og morsom, så representerer opplevelsen selve essensen i vår påstand om at dagen ikke er helt den samme uten VG, sier Hanne Danielsen, planner i SMFB.
Kampanjen er utviklet av SMFB i kjølvannet av en lengre strategiprosess i VG. Det tradisjonsrike konseptet «Dagen er ikke helt den samme uten» har tidligere blitt forbundet med en pause i hverdagen, men i en verden som oppleves stadig mer uforutsigbar, og med en nyhetssyklus som aldri synes å ta slutt, har den gamle pay-offen fått fornyet tillit.
– Når vi ser hvor relevant konseptet fortsatt kan være, forutsatt at man klarer å gi det mening i en nyere tid, så er det ingen grunn til å røre payoffen vår. Den er like sterk i dag som den har vært gjennom historien til VG, og for oss har det vært viktig å forvalte dette videre og vise hva det betyr for leserne våre med en fornyet relevans, sier Hilde Gammelsæter i VG.
– Vi er veldig fornøyde og stolte av sluttresultatet som «oser av VG» på aller beste vis, legger Vjollca Moazzem til.
Filmen som skal gå i ulike versjoner på TV, kino og i sosiale medier, er produsert av Bacon, med Andreas Riiser på regi, og alle aktørene (med unntak av Hkeem) er castet på gata i ulike landsdeler. Radio er produsert hos Sagveien Resort med Jon Iver Helgaker på regi, og Torstein Tanum Morstad bak spakene.
Radiospott 1
Radiospott 2
Radiospott 3
Radiospott 4
Involverte byråer
Fredrik Melby
Head of design
Andreas Riiser
Regissør
Ola Narum Berg
Produsent
Carat Norge a.s Mediebyrå
Andre involverte
Hilde Gammelsæter
Markedssjef / ansvarlig hos kunde
Vjollca Moazzem
Markedskonsulent / ansvarlig hos kunde