Hemsedal med ny visuell profil

Hemsedal har fått ny merkevarestrategi, visuell identitet og webside.

Hemsedal 3 Posters
Hemsedal Poster03
Hemsedal Poster02
Hemsedal Poster01
Hemsedal Social Post Flats
Hemsedal Social Post Flats02

Hemsedal regnes som Norges mest komplette alpine skidestinasjon og har ambisjoner om å bygge samme status blant lidenskapelige fjellfolk året rundt. Nå lanserer destinasjonen ny visuell identitet og webside, begge designet av Bleed.

– Det har vært en spennende prosess og Bleed har virkelig forstått hva vi ønsker å kommunisere. Det har vært mange runder og gode diskusjoner underveis, og vi er veldig fornøyd med sluttresultatet, sier Hanne Morud, Marketing & PR Manager i Destination Hemsedal.

Hemsedal Brand Video

Den nye visuelle identiteten er en del av arbeidet med Hemsedals nye merkevarestrategi. Den fokuserer på samspillet mellom fastboende, tilreisende og den spektakulære naturen, som sammen gjør atmosfæren i Hemsedal så unik.

– Vi skal befeste vår posisjon som Norges råeste fjelldestinasjon, av og for lidenskapelige fjellfolk. I merkevarestrategien og profilen har vi lykkes med å fange Hemsedalspulsen – energien, stemningen og livsstilen som våre gjester kommer for å oppleve, og som gjør det til et privilegium å bo i Hemsedal. Samspillet mellom de spektakulære fjellene, aktivitetene, opplevelsene og kraften i fellesskapet. Friheten i Hemsedal. Det vi og våre gjester setter pris på, det som gjør Hemsedal til Hemsedal, sier daglig leder i Destination Hemsedal, Richard Taraldsen.

Hemsedal Seasonal Brochures Covers
Hemsedal Crosscountry Brochures
Hemsedal Moembership Brochure
Hemsedal Seasonal Brochures Inside02
Hemsedal Seasonal Brochures Inside01

Grafisk system som fremhever opplevelsene

– Hemsedal er et rått reisemål med kvalitetsopplevelser som tilbys i en inkluderende, leken og uformell atmosfære. Fra spenningen med adrenalinrush til det stille i naturen; den befriende effekten av fjellene på sin egen, unike måte. Ved å legge frem et dristig grafisk system som fremhever de forskjellige legendariske opplevelsene fra regionen tar nye visuelle identiteten sikte på å fange hele bildet av Hemsedal, sier Dag Laska, partner og kreativ leder i Bleed.

Hemsedal Website Flat01
Hemsedal Website Flat03
Hemsedal Website Flat04
Hemsedal Website Flat02

Visuell puls er som et bærende element for identiteten, som representerer den frigjørende effekten av fjellene og energien til aktivitetene som tilbys. Hver visuelle puls er unik og legemliggjør det vi kaller «Hemsedal-følelsen». Gradienter brukes også som et aktivt element til foto for å forsterke følelsen og energien til aktivitetene. Det typografiske systemet har en dynamisk funksjon, som underbygger friheten til å leke med komposisjoner og uttrykk.

Hemsedal Mobile02
Hemsedal Mobile Filtering

– Vi har hatt en prosess med nøkkelaktører i Hemsedal, basert på en åpen og givende dialog. Jeg vil berømme deres holdning inn i prosjektet, med ønske å skape noe helt unikt for Hemsedal - en fantastisk og unik destinasjon. Vi gleder oss over å se den nye identiteten komme til live og ikke minst til å bygge videre i tiden fremover, avslutter Laska.

Den nye merkevarestrategien er utviklet av Hemsedal Turisttrafikklag og Gyger, med rådgivning fra Bleed. Visuell identitet og webside er designet av Bleed, mens Avento har vært ansvarlig for teknisk utvikling.

Hemsedal Tote

Involverte byråer

90284 22fa4 original
Bleed
C

Camille M. Sauve

Senior Designer

E

Elena Wong

Interaksjonsdesigner

M

Maria Helena Aaslund

Prosjektleder