Kari Traa i ny innpakning

Kari Traa har i høst lansert ny emballasje for sine produkter, og nå møter forbruker denne fargesterke emballasjeserien både i butikk og ved bestilling på nett.

Kt pakning blue
Kt pakning grønn
Kt pakning rosax
Kt pakning rød
Kt pakning samlet

ANTI Oslo har utviklet serien i tett samarbeid med Kari Traa og produsent for å sikre en mer bærekraftig og miljøvennlig løsning for Kari Traa og kundene deres, samtidig som ny visuell identitet ble utviklet av ANTI og implementert på blant annet denne emballasjeserien. Serien består av emballasje for Baselayer-serien som inkluderer fire kategorier, emballasje for undertøy, sokker og sports-BH’er samt hangtags for alle produktene.

I 2019 tok Kari Traa Grønn Punkts sitt plastløfte, som blant annet forplikter til å unngå unødvendig plastbruk i alle ledd og designe for gjenvinning. Alle emballasjer er nå produsert av papp og det har medført en reduksjon av plastbruk på 97 %, tilsvarende 124 tonn plast* for Kari Traa sine produkter. Emballasjene er enkle å resirkulere og størrelsen på hver emballasje er nå bedre tilpasset innholdet, slik at transport-effektiviteten er økt med 37 %. På den måten kan Kari Traa frakte mer om gangen og CO2-utslippene reduseres samtidig.

– Emballasjeprosjektet er en viktig del av vårt arbeid mot en mer bærekraftig verdikjede. Satsingen har hatt høy fokus på reduksjon av plast i emballasjen og transporteffektivitet, to områder der vi så størst rom for forbedring av løsningen. Når mener vi at vi har kommet et stort steg videre, men fortsetter arbeidet for å sikre en videre positiv utvikling på flere områder, sier Sigrid Søvik, Head of Product Development i Kari Traa.

Det visuelle uttrykket er basert på ny visuell identitet som ble utviklet av ANTI parallelt med emballasjeprosjektet. Uttrykket er lekent og energisk og styrker med det oppfatningen av en tydelig merkevare som ikke er redd for å stå ut.

– Dette har vært et fantastisk og lærerikt prosjekt og samarbeid med Kari Traa, der vi har fått lov å utforske muligheter og utfordre kunden både når det gjelder emballasjeløsning og det visuelle uttrykket. Bærekraft og miljø har stått sentralt i utviklingen og vi er stolte av at vi sammen med Kari Traa har tatt viktige steg til en mer bærekraftig kundereise. Vi mener emballasjen og prosjektet reflekterer merkevaren Kari Traa sin historie og personlighet på en veldig god måte - full av energi og positiv attitude, sier rådgiver Hege Skraastad i ANTI.

*Basert på produksjonstall tilsvarende 2018.

Involverte

S

Sigrid Søvik

Head of Product Development, Kari Traa

K

Kathrine Helene Pedersen

Grafisk designer, Kari Traa

S

Sissel Himle

Marketing Director North America, Kari Traa