LeasePlan går på luften med nytt radiokonsept

JCP PRAD har laget radioreklame for LeasePlan, som setter fokus på alt LeasePlan ikke skal være eksperter på.

Lease Plan

Denne uken går LeasePlan på luften med helt nye radiospotter som bygger videre på deres posisjon som leasingeksperten, et konsept JCP PRAD står bak.

– I LeasePlan har vi mange flinke folk som er eksperter på det de jobber med. Da JCP PRAD presenterte «Leasingeksperten» til oss, skjønte vi med en gang at vi hadde noe som kunne skille oss ut i en historisk sett generisk bransje, sier digitalt kommunikasjonsansvarlig i LeasePlan, Lars-Petter Fossheim.

Lars
Lars-Petter Fossheim i LeasePlan.

– Vi har ledd mye både før og under innspillingen av disse radiospottene fra hjemmekontoret, legger han til.

Hør tre av en hel mengde med produserte spotter her (artikkelen fortsetter under):

Birøkting
Korpsmusikk
Sablering

Så langt har taktiske budskap og uttak vært i førersetet, men når leasingeksperten skulle tas ut på radio også, var kreatørene Victoria Allan og Christian Kruse i JCP PRAD sikre på at humor måtte ta styringen.

– Vi synes selv at reklame er best når det er morsomt, så vi håper at folk vil humre litt ekstra når de hører disse, sier Victoria. – Sagveien Resort ga oss den perfekt miksen av seriøs og useriøs på innspilling, så all ære til fantastiske skuespillere, regissør og lyddesigner Torstein, legger Christian til.

Andre involverte

E

Ellen Moreite

Head of marketing i LeasePlan Norge

L

Lars-Petter Fossheim

Digitalt kommunikasjonsansvarlig i LeasePlan Norge