Eyr lanserer en kur mot styggen på ryggen 

Helseappen Eyr tar psykisk helse på alvor og utvider med psykologtjeneste under pandemien. Med seg på lanseringskampanjen har de reklamebyrået Mos, som de har samarbeidet med siden lansering av appen i 2018.

02 Eyr Medical AS 2021 v15 Adshel 1

– Etter et år med isolasjon er det flere som sliter med ensomhet og det kan være et stort skritt å spørre om hjelp. Vi ønsker å senke terskelen ved å gjøre psykologtjenester mer tilgjengelig for alle, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Maren Synnevåg.

Et spark mot skjønnhetsindustrien

Kampanjen spiller på noen av de stereotypiske budskapene innenfor skjønnhetsindustrien, «kjøper du denne blir du penere og da blir livet mye enklere».

– Vi ser ofte disse budskapene innenfor skjønnhetsindustrien og de bidrar egentlig bare til enda mer press utenfra. Det er ikke rart at mange tyr til ulike midler, men en kur mot det ene eller det andre vil ikke gjøre noe med ensomhet eller depresjon, sier kreatør Juliane Stensrud Mjåset i Mos.

04 Hinda Fahre Eyr 04

Bildene til kampanjen er tatt av fotograf Hinda Fahre.

– Vi valgte å samarbeide med Hinda Fahre på grunn av hennes evne til å fange det nære i mennesker. Bildene er skutt analogt og understreker det skjøre som ligger i det å føle seg nedfor, og ikke minst det å oppsøke hjelp, legger kreatør Helena Egeland til.

05 Eyr Medical AS 2021 v15 Adshel 2
06 Hinda Fahre Eyr 02

Involverte

T

Torkel Engström

Retusj

M

Martine Solli Nilsen

Fotoassistent