Nå blir kjente slagord til én historie for TV 2

TV 2 takker igjen annonsørene, men denne gangen er dramaturgien annerledes enn sommerens mye omtalte kampanje «Reklamepause i reklamepausen».

Tv 2 fly

– Vi er veldig glad for at annonsørene har vært med oss hele veien, og at de har støttet norske redaktørstyrte medier i en krevende periode. Derfor ønsker vi å fortsette å takke annonsørene for at de er tilstede på TV 2, sier Bjørn Gunnar Rosvoll som er salgs- og markedsdirektør i TV 2.

Manuset og voicen til denne 60 sekunders reklamefilmen består av autentiske og ordrette slagord og payoffer som annonsørene har brukt på TV 2 opp gjennom årene, nøye puslet sammen, slik at de utgjør en historie.

– Denne har tatt lang tid å lage, og er det manuset vi kanskje har jobbet mest med noensinne. Da er det også litt spesielt at vi egentlig ikke har skrevet et eneste ord av dette selv, bortsett fra det som står under TV 2-logoen på slutten. Det har vært et sirlig puslespill med prøving og feiling, som til slutt har endt opp i dette manuset bestående av autentiske slagord og payoffer, som sammen med bildene forteller hvordan det er kundenes ord, som er TV 2 sin historie. TV 2 takker sine annonsører, og vi får takke alle kreatører og byråer som har bidratt til denne, og håpe at de synes det er ok at vi har brukt deres ord og setninger, vi har ikke ringt rundt og spurt, så vi får ta sjansen, sier Erik Heisholt, kreativ leder i Heisholt Inc.

Som i sommerens TV 2-kampanje har denne filmen blitt skrevet, produsert og regissert av Heisholt Inc., med Racecar på animasjon og design, Ekko Agency på lyd og musikk, med Trygve Stakkeland som komponist, og Den Røde Gorilla som står for voiceinnspilling.