Norsk energidrikk går til Very Agency

Den Sandnes-baserte energidrikkeprodusenten Tørst har valgt Very Agency som sin partner på merkevarekommunikasjon, og Very Agency har utviklet nytt merkevareuttrykk og posisjoneringsstrategi.

Tørst

– Det er spennende og få jobbet med en såpass ambisiøs merkevare sier rådgiver i Very Agency, Christian Berg. – Energidrikk er en utfordrende kategori å skille seg ut i, og en av de store utfordringene i kategorien er målgruppen. Får å få oppmerksomheten til en såpass ung og merkevaredrevet målgruppe må man skape en tydelig posisjon som man kan ta med seg videre i all kommunikasjon. Vi ser helt klart et tydelig mønster fra kategorilederne, og for oss er det viktig å kunne skille oss ut på en måte som er troverdig, samtidig som man har respekt for driverne innen kategorien og ikke beveger seg for langt bort fra produktet man selger, sier Berg.

– Et av grepene vi brukte for å heve uttrykket var å bygge et visuelt univers som inneholder sterke og gjenkjennelige markører som gir oss mange muligheter for å ta ut kommunikasjonen på tvers av alle kanaler. Animasjonsdepartementet med regissør Axel Andersson står for produksjon.

Very Agency har tidligere erfaring med kategorien gjennom sitt lange nordiske samarbeid med energidrikken Burn i perioden 2010-2015. Arbeidet som ble gjort den gangen ble gjort tett samarbeid med professjonelle utdøvere innen snowboardmiljøet for å bygge merkevaren gjennom byråets kjernemetodikk, community marketing. Tørst-kampanjen er i større grad forankret i et visuelt uttak, og kampanjen vil være synlig utendørs og i digitale medier.