OBOS – Løren Botaniske

Konsept, navn, visuell identitet og markedskampanjer for Løren Botaniske.

Løren botaniske4
Løren botaniske
Løren botaniske2

Det er sterk befolkningsvekst i Oslo fram mot 2030, noe som skaper både muligheter og utfordringer for framtidig byutvikling. På Løren trer en ny bydel frem, og de urbane kvalitetene fra Oslo sentrum skal ekspandere nordøstover.

Løren botaniske15
Løren botaniske14

OBOS utvikler Løren botaniske, et helt nytt prosjekt som kombinerer det moderne bylivet med behovet for å kunne ta en pause fra det. En liten by i byen med 390 leiligheter fordelt på 7 hus. Mellom boligene blir det store og grønne uteområder med nyttevekster som frukttrær, bærbusker og urter. Hvert gårdsrom får eget drivhus, og på de grønne takene blir det felles takterrasser hvor egne grønnsaker kan dyrkes i plantekasser.

Løren botaniske13
Løren botaniske12
Løren botaniske11
Løren botaniske7
Løren botaniske6
Løren botaniske5

Blake har utviklet konsept, navn, visuell identitet og markedskampanjer for alle plattformer og kanaler.

Løren botaniske10
Løren botaniske9
Løren botaniske8
Løren botaniske3