Oslobukta City Guide

Sommeren da det ble norgesferie på de fleste åpnet et nytt bygulv i hjertet av Bjørvika – Oslobukta. Et nabolag som tilbyr opplevelser året rundt på tvers av kultur, natur, matopplevelser og shopping. Oppgaven å få både Oslofolk og tilreisende å få opp øynene for Oslobukta falt på Mos etter byråpitch.

1 OB Web Still
2 OB Photography

– Da denne sommeren skulle bli den store norgesferiesommeren tror vi det var mange som så seg om for å finne noe nytt å se og oppleve. Derfor ville vi lage en kuratert guide til Oslobukta fullspekket av forslag på ting å gjøre, spise og se – med eller uten barn, sier Juliane Stensrud i Mos.

Oslobukta er fullspekket av kvalitetstilbud, der mennesker og opplevelser står i sentrum, noe som skulle gjennomsyre kommunikasjonen. Cityguiden er inspirert av gamle ikoniske reiseguider med rom for både store turistattraksjoner og skjulte perler. Kjernen i kampanjen er den fysiske brosjyren som blir brettet ut på flere flater som sosiale medier, nettside, adshels og digiboards i og rundt Oslo.

4 OB Adshell 1
5 OB Insta Image 1

– Det har vært både gøy og utforende å jobbe med en fysisk reiseguide som også skulle fungere digitalt. Vi ville beholde det autentiske og kuraterte inntrykket selv om vi tok kampanjen over på digitale flater, sier designer i Mos, Jessie Jones.

Vibeke Bratsberg og Ida Sofie Grimstad fra markedsteamet for Oslobukta (Carucel Eiendom) er strålende fornøyde med årets sommerkampanje:

– Vi falt raskt for idéen med å lage en guide inspirert av Wallpaper for å vise frem mangfoldet i tilbud. Bjørvika har noe for alle, og kuraterte tips fra «innsiden» var en perfekt måte å skape nysgjerrighet på. Mos og fotograf Hinda Fahre har fanget sommerstemningen her som avslappet og levende, noe som lot oss vise frem området som mer enn kun moderne arkitektur.

7 OB Brochure
10 OB Adshell 2
11 OB Image 2

Andre involverte

V

Vibeke Bratsberg

Markedssjef / ansvarlig hos kunde

I

Ida Sofie Grimstad

Markedsansvarlig / ansvarlig hos kunde