Per Høj gjenføder Oslo Pix Filmfestival
Gjør comeback etter pandemien med ny lokasjon, ny grafisk profil og et helt nytt festivalkonsept.
I dag, mandag, går startskuddet for årets utgave av Oslo Pix Filmfestival. Kinotittingen vil fra nå av foregå på Grünerløkka med visninger på Ringen kino og Vega Scene, samt gjennom spesialvisninger på Schous plass, Kulturkirken Jakob og Paulus kirke.
Etter en omfattende pitch gikk Per Høj av med seieren i konkurranse med flere av Norges mest profilerte designbyråer.
– Identiteten forteller om følelsen av å være på filmfestival – masse inntrykk, sterke følelser og store ideer komprimert ned i en ukes filmfestival, sier Eiliv Gunleiksrud, kreativ leder for digitalt og design i Per Høj.
Byrået har også utviklet nettsider, ny tone of voice, markedsføringsverktøy og retningslinjer for festivalen.
– Vi er selvsagt spent på hvordan årets festival går, men vi opplever at Oslo Pix Filmfestival allerede har en betydelig tydeligere tilstedeværelse etter at profilen ble lansert i vår, sier markeds- og kommunikasjonssjef Ingrid Våle Arnesen, som håper på rundt 30.000 publikummere.
Involverte byråer

Even Næss
Designer
Håkon Fretheim
Rådgiver
Andre involverte
Ingvild Vaale Arnesen
Ansvarlig hos kunden