Rebranding av Endúr ASA, et av Norges ledende industrikonsern

Lanseringen av KIND sin nye merkevareplattform for Endúr ASA følger etter en lengre periode med store fusjons- og oppkjøpsaktiviteter hos industrigiganten.

Layer 1
96767 c4a4f feature
96768 2e39e feature
96769 f5e1b feature
96770 d3b11 feature
96771 fc98e feature
96772 e5ee6 feature
96773 e8bd6 feature
96774 3022e feature
96775 9c4cd feature

Endúr ASA ble etablert i 2019 etter sammenslåing av Bergen Group ASA og Endúr Fabricom. Fusjonen samlet den solide erfaringen og industrielle kunnskapen fra en rekke tidligere selskaper, flere med opprinnelse fra helt tilbake til 1850-årene. I dag er Endúr ASA et stort industrikonsern med base på Vestlandet, med nesten 400 ansatte og en ordrebok på nesten en milliard kroner.

Det eneste konstante, er endring

Den nylige fusjonsaktiviteten har skapt en robust og ambisiøs virksomhet med base på Vestlandet, men med større tilstedeværelse i flere viktige markedssegmenter og også i et mye større geografisk område. Endúr sin nye ledergruppe har definert tre viktige forretningsområder for fremtidig vekst; havbruk, maritime tjenester og energiløsninger.

For å posisjonere selskapet mot videre vekst, ble KIND engasjert til å utvikle en ny merkevareplattform som skal speile virksomheten i dag, og i fremtiden.

Konsernleder i Endúr, Hans Petter Eikeland, sier: – Som konsern er vi på en uendelig reise som krever fleksibilitet, utholdenhet og besluttsomhet. Det eneste som konstante, er endring. For å utvikle en sterk dynamisk merkevare, måtte vi samarbeide med de mest innovative i klassen. Teamet på KIND har investert tid i å bli kjent med Endúr, og har skapt en merkevare som tydelig fanger vårt DNA; en virksomhet i kontinuerlig bevegelse og endring. Vi har fått et solid og dynamisk brand, som markerer det neste kapittelet i vår utvikling.

Fornying og tilpasning

Tom Emil Olsen, leder av KIND legger til: – Alle virksomheter må være forberedt på omstilling og endring - nå mer enn noen gang. Endúr er et gammelnorsk ord som avstammer fra ordet «endurnýja» som betyr å fornye, men Endúr har også andre betydninger som «varig» eller «vedvarende». Endúr vil også kunne sees på som en forkortelse av det engelske ordet endurance som betyr utholdenhet.

– Historisk sett har Endúr sin evne til fornying og tilpasning vært en av deres sterkeste egenskaper. Navnet og merkevarens DNA skal fortsatt handle om fornying og tilpasning. Endúr er kontinuerlig på jakt etter nye ideer, nye løsninger, nye mennesker og nye muligheter. Vi har hatt en fascinerende reise sammen med Endúr, og vi gleder oss til fortsettelsen, avslutter Olsen.