Redningsselskapet skal spre vannglede via TikTok i sommer

I sin siste kampanje går Redningsselskapet nye veier for å unngå ulykker på sjøen og langs kysten.

01 RS FINN bilde

I en annonse på FINN.no søker Redningsselskapet etter to unge personer som vil få sommerjobb som deres TikTok-profiler i hele juli og første uken i august.

Kampanjen er utviklet av PR- og reklamebyrået JCP PRAD, som tidligere har hatt suksess med å lage TikTok-kampanjer for blant andre OBOS og Røde Kors.

– 65 prosent av norske barn bruker TikTok jevnlig og vi gleder oss til å tilby to av dem årets kuleste sommerjobb. Her kan man få dyrket sitt kreative talent, samtidig som man hjelper andre ungdommer med å spre vannglede og vise sikkerhet på sjøen, sier Rådgiver Lars Eia Kirkholm i JCP PRAD. TikTok er nå større enn LinkedIn i Norge hos de over 18 år, så vi håper også denne gjengen prøver seg, avslutter Kirkholm.

De som blir valgt ut vil få personlig frihet til hva slags videoer de legger ut, så lenge det har med sjø og vann å gjøre.

I tillegg vil sommerjobben til de nye TikTok-profilene by på aktiviteter i regi av Redningsselskapet, turer med redningsskøytene, oppgaver med å svare og kommentere spørsmål som kommer inn på TikTok, og intervju med medier.

Selve søknadsprosessen vil også foregå via TikTok. Interesserte ungdommer bes dele videoer hvor de viser vannglede og tagge dem med @Redningsselskapet. På få dager har kampanjen oppnådd organiske TikTok-visninger på over 120 000, dette engasjerer åpenbart!

Salg og markedsdirektør Fredrik Sahlin i Redningsselskapet sier det er viktig å lære barn om sikkerhet langs sjøen for å redusere faren for ulykker.

– I år kommer ekstra mange ungdommer til å feriere i Norge, og det er viktig å nå dem i de mediene de bruker. Vi tror budskapet om hvordan man skal være trygg og ha det gøy i vannet går lettere gjennom når det kommer fra folk på samme alder.

Involverte

L

Ludwig Gjendemsjø

Ansvarlig hos kunde