Sandnes Garn Visuell Identitet

Å skape en revitalisert og mer moderne merkevare, skille seg fra konkurrentene og det etablerte kategorispråket samt ta eierskap til mer emosjonelle verdier.

24022 b4751 original
24023 478b4 original
24024 ce133 original
24025 1b7ad original
24026 81014 original
24027 90b57 original
24028 971c3 original
24029 3f0e6 original

Sandnes Garn er en tradisjonsrik, norskeid garnprodusent med røtter tilbake til 1888.


De hadde en rasjonell og teknisk måte å kommunisere på. Målet var å skape en revitalisert og mer moderne merkevare, skille seg fra konkurrentene og det etablerte kategorispråket samt ta eierskap til mer emosjonelle verdier. Sandnes appellerer til en voksen målgruppe. Med en revitalisert profil ønsket Sandnes Garn å favne nye yngre målgrupper og ta markeds andeler i dette segmentet. Sandnes Garn skal bli en moderne aktør som driver kategorien fremover.



Å strikke handler om kreativitet, varme, skaperglede, håndtverk og tradisjon. Med dette som utgangspunkt utviklet vi konseptet ”by me”. Sandnes Garn representerer tradisjon og kvalitet. De er en leverandør av muligheter til sine kunder – så de kan skape sine egne individuelle uttrykk. I den grafiske profilen gjenspeiles dette ved bruk av label som et grafisk element. Vi har tilført letthet og modernitet i logoen da navnet er tungt i seg selv. Videre har sanselighet og varme kombinert med ”edge” og modernitet vært viktig. De vanligste strikketeknikkene, rett og vrang etterlater seg et karakteristisk mønster. Vi har utviklet to grafiske element som gjenspeiler dette. Det gir en tydelig link til håndtverket og tilfører egenart til Sandnes Garn.

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS

Involverte

Grafisk design