SPAR lanserer ny reklamefilm

I samarbeid med Isobar presenterer SPAR #einmeterkjærleik. En kampanje som fokuserer på alle SPARs kjøpmenn- og kvinner som jobber hardt i en vanskelig tid, og viktigheten av fellesskap og nestekjærlighet, selv om den er på avstand.

Skjermbilde 2020 12 03 kl 09 42 38

– Pandemien har ført til auka digitalisering og mindre fysisk kontakt i samfunnet. Vi menneske treng tryggleik og nærkontakt, og i ei tid der me i mindre grad kan gje kvarandre dette er det viktig for oss i Spar å gjere folk merksam på at denne fysiske avstanden er eit uttrykk for kjærleik og omtanke, sier kjøpmann Per Irgens Skjerdal.

#einmeterkjærleik blir å se på TV samt digitale- og sosiale kanaler i tiden frem mot jul. Det er kjøpmannen på SPAR Aurland, Per Irgens Skjerdal, som både er forfatter av diktet og forteller i filmen.

– I filmen forsøker vi å fange SPAR sitt særpreg og situasjonen vi nå lever i; som Norges eneste landsdekkende supermarkedkjede, bygget opp av selvstendige kjøpmenn og deres ansatte som hver dag gir alt for at kundene skal få den beste lokale handleopplevelsen på en trygg og god måte, forteller markedssjef i SPAR, Martin Munthe-Kaas.

Se filmen her.

Kampanjen er det nyeste resultatet av et langvarig og omfattende samarbeid mellom SPAR og Isobar. Kommunikasjonen til SPAR har lenge blitt bygget rundt kjøpmenn- og kvinner, men i år har denne gruppen fått en veldig annen rolle. De kan nå virkelige kalles hverdagshelter som utgjør en avgjørende samfunnsfunksjon i utfordrende tider.

– Sammen med kunde og produksjonsbyrået Schweinhund har vi valgt å trekke frem de som virkelig utgjør sjela til SPAR; Kjøpmenna. Og alt deres harde arbeid i en spesiell tid. Vi er svært stolte av å få lov til å hjelpe vår kunde med å feire disse flotte menneskene. Vi oppfordrer alle til #einmeterkjærleik, avslutter Charlotte Roppen, kundedirektør i Isobar Norge.

Involverte byråer

42469 7cdc7 original
Isobar Norge AS
C

Charlotte Roppen

Kundeansvarlig

Schweinhund A/S Filmproduksjon
Å

Åsmund Janøy

Produsent

Andre involverte

M

Martin Munthe-Kaas

Markedssjef i SPAR

P

Per Irgens Skjerdal

Kjøpmann SPAR Aurland