Statoil tenker nytt på flyplass

Statoil ønsker velkommen til olje og energimessen (ONS) på Sola lufthavn ved å ta i bruk utradisjonelle plasseringer av bannere, seil og boards.

15785 5430b original
15786 dd334 original
15787 53f91 original
15788 3efdb original

Messen forventer over 42 000 besøkende og er en av de største og viktigste messene i verden innen olje og energi. Med besøk fra over 100 ulike nasjoner er flyplassen er et viktig knutepunkt med mulighet for å kommunisere med de tilreisende.

Statoil bruker Sola lufthavn som en sentral del av sin

kommunikasjon. Hele flyplassen tas i bruk, også nye flater som ikke tidligere har vært benyttet. Det er også bygget en egen lounge på 80 kvm i avreisehallen med

arbeidsstasjoner, sittegrupper med mer.

Dette har vært et spennende prosjekt hvor nytenkning og innovativ bruk av flater har stått sentralt. Responsen har også vært meget god, sier Atle Skageng, Creative Director i McCann.

Når en annonsør som Statoil benytter en slik arena på denne måten blir man gående rundt å oppleve reklame, ikke bare motta den passivt. Størrelsen i seg

selv skaper en helt spesiell atmosfære og balansen mellom å være påtrengende og synlig er noen ganger hårfin.

Bildebruk og tekst forteller en historie og skaper en stemning, snarere enn å rope ut. Dette er gjort svært godt og budskapet kommer meget bra frem, sier Martin Baltzersen, kundeansvarlig for Statoil og salgssjef for Airport hos JCDecaux.

Kampanjen er å se frem til 27. august.

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo