Superenkel forskning

Utfordring: Norwegian er kjent som et selskap som har gjort det mulig for alle å fly gjennom å tilby lave priser til attraktive destinasjoner

671 a72c0 original
1135 7b05c original
1685 51180 original
2185 7ef34 original
2703 270a5 original
3167 ad610 original
3633 94def original

Utfordring:
Norwegian er kjent som et selskap som har gjort det mulig for alle å fly gjennom å tilby lave priser til attraktive destinasjoner. De som flyr med Norwegian opplever i stadig stigende grad også at man flyr svært godt med Norwegian – mye takket være landets nyeste flåte av fly. Utfordringen er at mange ikke flyr så ofte, så de tenker at Norwegian sikkert er litt dårlige siden de er så billige og snakker nesten bare om pris. Når SAS så stadig senker prisene, blir det på høy tid å snakke om hvor bra man faktisk flyr med Norwegian for å opprettholde den høye preferansen i markedet.
Samtidig vil ikke Norwegian oppleves som skrytete.

Målsetting:
Å opprettholde den høye preferansen i markedet i en periode der konkurrenten investerer mange ganger så mye på å snakke opp kvaliteten sin og setter ned prisene.
Gjøre dette gjennom å øke kvalitetsoppfatningen på en rekke parametre.

Effekt:
Post-tester viser at kampanjen er svært godt tatt i mot: Den er tydelig, sjarmerende, forteller noe folk ikke visste fra før, og gjør at flere (også de som vanligvis foretrekker SAS) vil fly med Norwegian neste gang.

Involverte byråer

87152 b889b original

Publicis Kitchen