Superenkel forskning, profil

Utfordring: Norwegian er kjent som et selskap som har gjort det mulig for alle å fly gjennom å tilby lave priser til attraktive destinasjoner

1049 2097e original
1598 b84a2 original
2058 bf828 original
2613 e903a original
3543 92e4d original
4102 cdf5b original

Utfordring:
Norwegian er kjent som et selskap som har gjort det mulig for alle å fly gjennom å tilby lave priser til attraktive destinasjoner. De som flyr med Norwegian opplever i stadig stigende grad også at man flyr svært godt med Norwegian – mye takket være landets nyeste flåte av fly. Utfordringen er at mange ikke flyr så ofte, så de tenker at Norwegian sikkert er litt dårlige siden de er så billige og snakker nesten bare om pris. Når SAS så stadig senker prisene, blir det på høy tid å snakke om hvor bra man faktisk flyr med Norwegian for å opprettholde den høye preferansen i markedet.
Samtidig vil ikke Norwegian oppleves som skrytete.

Målsetting:
Å opprettholde den høye preferansen i markedet i en periode der konkurrenten investerer mange ganger så mye på å snakke opp kvaliteten sin og setter ned prisene.
Gjøre dette gjennom å øke kvalitetsoppfatningen på en rekke parametre.

Effekt:
Post-tester viser at kampanjen er svært godt tatt i mot: Den er tydelig, sjarmerende, forteller noe folk ikke visste fra før, og gjør at flere (også de som vanligvis foretrekker SAS) vil fly med Norwegian neste gang.

Involverte byråer

87152 b889b original

Publicis Kitchen

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2011 Profil