1888 Værsågod! er en rendyrket nummeropplysningstjeneste, og skal ta opp konkurransen med de andre opplysningstjenestene.
1888 skal være den raske og effektive opplysningstjenesten. Våre folk kaster ikke bort tiden din når du ringer. De som har dårlig tid skal bruke oss, sier administrerende direktør i 1888, Per Thomsen.
For å forsterke budskapet om effektivitet har DDB laget korte filmer og radiospotter.
Lanseringskampanjen består av sponsoraktiviteter, reklamefilmer på TV og radio.
Det er Jens Lien som har regi på de fargesterke filmene. I mediespilleren: Fire filmer og fire radiospotter.
Involverte:
DDB Oslo:
AD: Preben Moan
Tekstforfatter: Camilla Bjørnhaug / Fred Hauge
Prosjektleder: Gro Marwold
AD Assistent: Ida Haugen
Rådgiver: Bente Kvam Kristoffersen
Byråproducer: Cyril Boije
Logo og designmanual er utarbeidet av Commando Group.
Reklamefilmene er produsert av Komet Film. Regi: Jens Lien, Produsent: Jørgen Mjelva
Etterarbeid: Punch
Radiospottene er produsert hos Sagveien Resort
Mediebyrå: MediaCom v/ Lars Kvam Kristoffersen