Bakgrunn:
TINE ønsket å samle sine skorpeoster under ett konsept. Skorpeostene består av ulike varianter av fast hvitost med skorpe fra hjul. Produksjons- og modningsmetoden gir osten en helt egen karakter i smaken og står for godt håndverk, ekthet, opprinnelse og lagring.
Målsettingen var å øke omsetningen og lønnsomheten ved å differensiere TINEs skorpeoster fra ”hverdagsvariantene” og styrke image som premium-oster. Målgruppen er ”Kvalitetsbeviste livsnytere som er opptatt av god smak, som ønsker variasjon og som er åpne for å prøve noe nytt.”
Konsept/ide:
Et nytt felles navn, Våre Utvalgte, og visuell identitet ble valgt. Farger og designelementer ble videreført for å sikre gjenkjennelse og ivareta det enkelte merkes historie. Ornamentene ble forenklet og modernisert. Antall farger redusert. Sort og sølv er profilfarger for serien.
Den sorte toppen med designelementer i sølv og hvitt sikrer seriepreg og familielikhet. Våre Utvalgte er satt i Futura som står moderne til de ulike merkelogoene.
Ornamenter og merkelogoer er forenklet til én farge. De skal hjelpe navigasjon mellom ostene. Bued vindu med innsyn skal forklare at osten kommer fra hjul. I butikk kan ostene plasseres ved siden av hverandre i en vifteform. Lagringstiden fremheves gjennom et nytt symbol som skal underbygge kvalitet og smak. En tekst beskriver den unike kvaliteten og smaken.
For å fremheve høy kvalitet, differensiere seg fra konkurrenter og å øke seriepreg er det valgt en matt overflate på folien.
Involverte byråer
Dinamo AS
Involverte
Art Director