Uppercase fornyer seg

Ny visuell identitet fra det digitale designbyrået Uppercase.

Logo
Colours
Flag
Business cards
Stationary

I Uppercase jobber vi i skjæringspunktet mellom design, teknologi og forretningsutvikling, vi utvikler unike opplevelser, produkter og tjenester for alle digitale flater. Gjennom de siste årene har vi sett flere muligheter i markedet vi ønsker å forfølge. 2019 ble året vi bestemte oss for å justere dagens strategi til å stemme overens med våre nye mål og ambisjoner. Da falt det naturlig å fornye oss selv.

Som et teknologidrevet designbyrå ønsket vi i større grad å vise dette gjennom vår nye profil. Det var viktig for oss å kunne representere menneskene, kulturen og interessen for faget når vi skulle ta fatt i dette arbeidet.

Typografien ble en stor del av identiteten, så vi fikk Rene Beider til å utforme vår egen font. Uppercase sans har mange særegenheter, gjennom sine geometriske former oppleves den som «techy», men samtidig organisk i sin fremtoning.

UC SANS
Book
Book Sand
Phone
Tote

Målet var å lage en dynamisk identitet som kan endre seg fra subtil og minimal til energisk og fargerik, men fortsatt beholde en tydelig identitet. Uttrykket endrer seg ut i fra hvem vi ønsker å nå og hvor. Vi er godt fornøyd med resultatet og føler dette uttrykket representerer oss som selskap.

Arbeidet fremover går til å videreutvikle profilen og utforske mulighetene for hvordan vi kan ta i bruk teknologi som en større del av identiteten for å bli mer dynamiske og unike over tid.

Card
Towel
UC Desktop 02
Labels
Stickers

Involverte byråer