Utradisjonelt fra Rimi i sommer

At det er dyrt i Norge er en vel etablert sannhet for alle som kommer til landet. Dette ønsket Rimi å spille på i sin sommerkampanje utendørs.

18193 d5d47 original
18194 5a7fc original
18195 880b8 original

På Gardermoen flyplass ved Flytoget ble man møtt av et stort banner med «Not everything is expencive in Norway», med Rimi som avsender. Kampanjen besto også av spesialplasserte Eurosize-boards (bakbelyste boards integrert i leskur) i sentrum av Oslo og i nærhet av turistattraksjoner. Ifølge JCDecaux passerte hele 459.000 mennesker banneret, og 64 prosent av de reisende på flytoget oppgir at de har lagt merke til banneret. Bak kampanjen står McCann reklamebyrå og Initiativ Universal Media.

Det er hyggelig med resultater som viser at det er fullt mulig å kommunisere pris på en sjarmerende og annerledes måte. Det viktigste for oss er å se tydelig effekt av de aktivitetene vi gjør og her ser vi at både budskap og oppmerksomhet har fungert svært godt sier Henning Eriksen, marketingsjef i Rimi.

Til denne løsningen var utendørs et selvsagt valg. Ikke bare traff vi mange turister, men vi fikk stor oppmerksomhet i den egentlige målgruppa også. Nordmenn er mye på farten om sommeren, og de har tydeligvis falt for denne litt utradisjonelle måten å kommunisere på, forteller Paal Tarjei Aasheim, rådgiver for Rimi og strategisk direktør i McCann.

Gode, kreative løsninger vekker alltid oppmerksomhet. Utradisjonell bruk av kanalen, slik som på Gardermoen, er et meget godt eksempel på hvordan en annonsør som Rimi stikker seg ut og overrasker i et tradisjonelt B2B annonsemiljø, sier Bjørn Erik Broady Aasebø, markedssjef i JCDecaux.

Team hos McCann:

AD og tekst: Anne Mæhlum og Lillian Audunshus

AD-assistent: Cathrine Ulrikson

Rådgiver: Paal Tarjei Aasheim

Prosjektleder: Isabel Davis Brodtkorb

Leverandør av utendørsreklame: JCDecaux

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo