Vipps så var bilsalget gjort med NAF

NAF vil ta spenningen ut av bilsalget når de nå integrerer betaling med Vipps i sin digitale kjøpekontrakt. Anti står bak kampanjen som spiller på den kjente «penga eller pølsa»-problematikken.

Nafvippstopp

Bilsalg kan være en nervepirrende opplevelse for mange. For når du endelig har funnet riktig kjøper, skal kontrakten signeres, bilen skal omregistreres, og både penger og nøkler skal bytte hender. Men hva kommer egentlig først - pengene eller nøklene?

– Tidligere har man måtte forholde seg til den ubehagelige følelsen av å ikke vite om du faktisk får pengene på kontoen. Det bestemte vi oss for å gjøre noe med, og nå kan du signere kjøpekontrakten digitalt og få pengen overført til kontoen med et Vipps, sier produktutvikler i NAF, Espen Andreassen.

For å gjøre dette kjent har NAF og Vipps utviklet en kampanje i samarbeid med ANTI, med Jarand Herdal fra Motion Blur på regi.

– Denne problematikken er et ubehag de fleste av oss vil unngå, så hvorfor ikke bare forsterke denne følelsen i dramatiseringen? Og hva passer vel bedre enn en moderne vri på en klassisk western stand-off? Sier kreativt team i ANTI, Gerd Marie Stangeland og Nina Bugge.

Samarbeidet med NAF er Vipps svært godt fornøyd med.

– Vi i Vipps skal forenkle, og det er dette et veldig godt bevis på. NAF sin digitale kjøpekontrakt hadde allerede forenklet en omstendelig prosess, så at vi fikk være med å gjøre den enda enklere har vært en glede, sier markedshode i Vipps, Eivind Hjermstad-Sollerud.

Kampanjen går live i uke 18, med hovedvekt på sosiale og digitale medier.

Andre involverte

E

Espen Andreassen

Ansvarlig hos NAF

C

Christian Bjøntegaard

Ansvarlig hos NAF

E

Eivind Hjermstad-Sollerud

Ansvarlig hos Vipps