Kreatørens evolusjon

Å være kreatør i reklamebransjen er et litt spesielt yrke. I denne episoden av «Arbeidstittel» snakker programlederne med to som har vært i bransjen en god stund lengre enn dem selv.

I podkastepisode seks av «Arbeidstittel» er gjestene kreativ leder Kjetill Nybø i Kitchen og tekstforfatter Frank Nystuen i Hyper, som begge har jobbet 21 år i reklamebransjen.

Carina Hegreberg, Frank Nystuen, Kjetill Nybø og King B. M. Nguyen.

– I denne episoden hadde vi lyst til å utforske hvordan kreatørrollen har utviklet seg opp gjennom tiden. Derfor er vi veldig glade for at Frank og Kjetill kunne stille opp, sier Carina & King.

Hør sendingen her:

Episoden kan også høres med iTunes eller Spotify. «Arbeidstittel» sponses av Bring og produseres av Både Og Radiobyrå, der Stian Letessier er regissør og produsent mens Magnus Solli Andersen kjører lyd.

Vinnere av Brings Brief-konkurranse 

I forrige episode var briefen fra Petter Gulli (Good Morning) titulert «Verdens største brief», med Stortinget og statsminsteren som kunde. Den handlet om å få det norske folk til å begynne å snakke om at vi må endre forbruket vårt og måten vi lever på.

Førsteplassen, «Fiktiv faktura» (som du ser i mediespilleren), ble vunnet av Hanna Hereid og Caroline Macri fra tredjeklasse Westerdals.

– Takk for kul brief, og utrolig stas å vinne, sier de to.

Hanna Hereid Ringheim og Caroline Macri.

Denne gangen er det to andreplasser, og den ene  ble vunnet med «Rasjoneringskort» av Sindre Øren og Mai Eline Persen fra tredjeklasse Westerdals.

– Spennende å jobbe med denne briefen, håper politikerne faktisk gjør noe med det fremover, forteller de.

Andreplass nr. 2 ble vunnet med «Verdens skjøreste jordkule» av Jens Østrem og Ingrid Serine Ås Hvidsten fra tredjeklasse Westerdals.

– Så gøy! Takk til Good Morning og Carina og King for spennende brief!

Brings Brief-konkurranse episode 6

Fra Frank Nystuen:

– I starten av min tid i reklamebransjen lagde reklamebyrået Bold en fantastisk DM for avisen DN. På den tiden sa DN at riktig verktøy gjør jobben enklere og puttet en boksåpner i en hermetikkboks. Nå har jeg lyst til å se hvordan dagens unge kreatører ville ha løst den samme problemstillingen.

• Kunde: Dagens Næringsliv
• Brief: Få det norske folk til å abonnere på avisen DN, via postkassen.
• Premie: Mappeveiledning

Regler:

• Løsningen må på en eller annen måte inkludere postkassen som en kanal
• Alle kan delta
• Løsning sendes til carinaogking@gmail.com eller via Facebook-siden Carina og King
• Fritt valg av format
• Frist: Før midnatt mandag den 19. november 23:59-ish.
• Vinner utropes i neste episode.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.