Knowit Experience henter nye eksperter på netthandel

Med nye medarbeidere på laget styrker Knowit Experience sin satsing innenfor netthandel. I løpet av sommeren startet to erfarne rådgivere med fortid i henholdsvis Porterbuddy / Instabox og FLOYD, som skal være med å bygge morgendagens netthandel.

Preben og Tonjex
Tonje Sperre og Preben Nesheim skal være med å bygge morgendagens netthandel hos Knowit Exeprience. Foto: KXO

Preben Nesheim begynner som seniorrådgiver i Knowit Experience. Han har de siste åtte årene jobbet med å utvikle FLOYD.no fra å være en av de mindre nettbutikkene til nå å være en stor aktør på markedet. I tillegg til å ha hatt ansvar for utvikling og brukeropplevelse, har Preben også hatt en sentral rolle i arbeidet med å rigge nettbutikken for fremtiden.

– Jeg ser frem til å bidra med min erfaring og kompetanse og jobbe sammen med de beste innen ulike fagområder for å skape fantastiske netthandelsløsninger. Jeg ser også frem til å jobbe i et firma som Knowit, som har tydelige og positive holdninger og verdier når det gjelder viktige temaer som inkludering, mangfold og bærekraft, sier Preben.

Høy kompetanse gjennom hele verdikjeden

Sammen med Preben begynner Tonje Sperre som strategisk rådgiver. Tonje kommer med erfaring fra Helthjem og Porterbuddy / Instabox, hvor hun blant annet har vært head of customer service, ansvarlig for transport og toll, og prosesseier for tekniske integrasjoner mot nettbutikkunder. Tonje har gjennom sine ulike roller opparbeidet seg mye kunnskap om bransjen og har jobbet med mange av de aller største aktørene. Hun har høy kompetanse gjennom hele verdikjeden til en nettbutikk, og mye erfaring innen logistikk.

– Etter å ha jobbet tett på mange av de største nettbutikkene i Norden, ser jeg at det fremdeles finnes større potensial i flere ledd. I Knowit Experience får jeg jobbe med å utfordre og utvikle hele verdikjeden og netthandelen som bransje, sier Tonje.

Knowit Experience leverer i dag tjenester hos flere av Nordens største aktører innen netthandel og bygger et miljø som kan være med på å dekke ulike behov i hele verdikjeden.

– Netthandel handler om å skape gode kundeopplevelser, som igjen i stor grad dreier seg om å definere gode prosesser og systemer som dekker hele verdikjeden. Med Tonje og Preben på laget, styrker vi oss ytterligere på forretningssiden av netthandel. I tillegg til god forståelse av netthandel som forretning, besitter begge sterk teknisk kompetanse. De tar med seg erfaringer fra implementeringer som vil bli viktig i Knowit Experience sin satsning innenfor det som i dag heter «Composable eCommerce», sier Christoffer Endresen, leder for netthandel i Knowit Experience.