Ny type avtrykk

Kudos har havnet hos magasinet A New Type of Imprint. Redaktør Mike Solheim med redaksjon viser frem arbeid de liker.

85229 198bc original
C8, av Void
85230 e05c7 original
C8, av Void
85231 e7df1 original
C8, av Void
85232 287b2 original
C8, av Void

Fra toppen venstre: Markus Støle, Maja Hyggen, Andris Søndrol Visdal og Veronica Mike Solheim

Magasinet A New Type of Imprint ble startet av Veronica Mike Solheim og ANTI i 2014. Magasinet lanserte nylig sin 10. utgave og består nå av Mike som redaktør og Creative Director, Art Director og fotograf Andris Søndrol Visdal, tekstredaktør og skribent Markus Støle, og strateg og kreatør Maja Hyggen. Magasinet er i dag distribuert og anerkjent verden over for sitt engasjement i å løfte frem norsk design.

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glad i.

– Det er et par aktører i Norge som er så flinke og fete at vi tar oss selv i å bli småirritert hver gang de lanserer noe nytt.
– VOID. Da de lanserte C8. Vi bare skjønner det ikke, skjønner du? Det er for fett og hightech. Og veldig VOID.

– Det samme med sykkelen Everything Elevated nylig designet for tokyobike. Vi har vært fan lenge. De kan virkelig ikke puttes i en boks, samtidig har nesten alt de lager en veldig tydelig signatur. Sykkelen er siste eksempel, som har den deilige kjemiske overflatebehandlingen som man ser gjennom hele porteføljen.

Tokyobike av Everything Elevated

– Filmene til TYD. Et lite, hands-on produksjonsselskap som er sjukt flinke på å fange og formidle stemning, uten at det blir klisjé eller for treigt. Siste filmen deres, hvor de følger HipHop 101 Studios til Oslo Spektrum for å se Karpe Diem, er så følelsesladet og engasjerende at man nesten må holde pusten.


Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid dere gjerne skulle ha lagd selv.

Mike var på OFFF i Barcelona i år og ble introdusert med hyperrealistiske 3d-animasjoner. Hun ble så fascinert at hun så en how-to-tutorial på youtube på hotellrommet den ene morgenen. Vi digger serien Physlab av duoen Wang Söderström. De har også gjort mange lignende arbeider for kunder. Håper å få se noe sånt med en kommersiell aktør i Norge snart! (Mike må øve litt til først).

Physlab av Wang & Söderström

– En film om Elle Fanning av Ariel Schulman og Henry Joost for Vogue. Hele redaksjonen elsker denne filmen. Nydelig og rar.


Oscar Powell lanserte albumet sport med XL Records i fjor, og Guy Featherstone gjorde imponerende art direction. Kampanjen hadde alt, blant annet en karakterisert logo, en webshop hvor man kunne kjøpe en hest (?), samtlige intense youtube-filmer, masse SoMe-materiale, heftig musikk osv osv. De spesielt interesserte kan lese mer om kampanjen på itsnicethat. Uansett: GØY!


Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

Martine Flatlie i We Are Live! Jobbmessig har hun vært med på mye fint og artig, blant annet ‘Osteriet utforsker’ for Tine / osteriet.no og mer nylig kampanjen rundt WANTED-serien til Diplom-Is. Sånn ellers er hun megacool og vi tipper hun har mye bra og annerledes å komme med!

C8, av Void