– Så jævla bra, selv om folk er lei
Kreatør Joachim Bjørndahl i NORD DDB har ukens stafettpinne. Han har plukket frem internasjonale jobber fra DDB, blant annet et som fanger tidsånden godt.
Joachim Bjørndahl har jobbet i DDB, nå NORD DDB, siden 2006.
– Tusen takk Kenneth og Even. Hyggelig at dere savner meg.
– Janne Brenda Lysø i POL sa noe fint om at humring er reklamens beste venn her for litt siden. Et kort bidrag herfra:
«Brownie» Ameriquest, av DDB San Francisco
– Noe ganske annet som er mer på tidsånd, men mindre tidløst, er denne jobben fra kontoret i Stockholm som jeg synes er fin, akkurat nå. Drøy link til brand her kanskje, men passer jo på en måte også. Om interessert, les mer her: Marriage Unblocked
«Marriage Unblocked» for Björn Borg, NORD DDB Stockholm.
– Bra tekst i fin utførelse er noe det fantes mer av før. Her er en fra slutten av sekstitallet. Kanskje temperaturen i teksten ikke passer helt i dag, men innholdet kan vi fortsatt skrive oss bak øret.
«Do this or die», annonse i Time Magazine 1960-og-noe, DDB
– Så videre til noe HELT annet. Døvt å gå utenfor formatet for denne spalten muligens, men her er altså en kortfilm. Se den om du har tid. Poenget med denne er at det går an å skifte totalt inntrykk av noen på 20 minutter (noe vi kan la oss inspirere av). Kortfilmen, Multi Facial, er skrevet, regissert og spilt av VIN DIESEL (han du liker å tro er en oppblåst fjott). Denne sendte han inn til filmfestivalen i Cannes i 1995, og slik ble han oppdaget av Steven Spielberg (og senere castet til Saving Private Ryan).
– Og så hjemover, så jævla bra, selv om folk er lei. Et virkelig inspirerende stykke arbeid – og som Fredrik Omre ved siden av meg helt riktig påpeker: også hodepinefremkallende. Kudos til Anorak:
The Distress Signal for Amnesty International
Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?
– Pinnen går videre til Helle Gundersen og Lene Utigard ved Westerdals – takk for bra prosjekt tidligere i høst. Spørsmålet er hva tredjeklassingene deres kan bli enige om er fine jobber?