– Ganske stor og langstrakt

Kreativ leder Egil Alv Andreassen i Fasett har stafettpinnen denne uka.

Egil Alv Andreassen. Foto: Anne Lise Norheim.Kreativ leder Egil Alv Andreassen har lang fartstid i bransjen, blant annet fra byråene Ogilvy&Mather, Bold/TBW, SLB Advertising, Am New Deal/DDB, og er nå inne i sitt tolvte år i Fasett. 

– Takk skal du ha for fine ord, Kjetill, det var jo også svært hyggelig av deg å tenke på meg som neste mann ut i stafetten! Og igjen, gratulerer med en av fjorårets fineste jobber; for Naturhistorisk Museum og Naturvernforbundet

– Jeg vil gi det som må bli en ganske stor og langstrakt kudos til alle som på hvert sitt vis har bidratt med å gjøre det mulig for finn.no å henge opp en boards i Bogstadveien uten logo. Fra Knut Georg Andresen og Fred Hauge, Henrik Sæther, Finn og Kristin – og Kaada (for jingelen som fremdeles brukes 16 år senere!) og fram til det som virker som om er store deler av Morgenstern, med Anders Holm, Bjørnar Buxrud, Torkild Jarnholt og Sebastian Prestø i spissen. Denne går til dere!
(Se flere arbeid i mediespilleren)

 

«Trommesett», for finn.no, av Hei! Reklamebyrå:

Board uten logo i Bogstadveien, av Morgenstern(finn.no):

– Dessuten – noen jobber som imponerte meg noe enormt da de kom og som stadig inspirerer meg er jo Jens Petter Aarhus, Simen Eidsvåg og pre-NOA Anoraks «Hjerteknuser» for Kaizers Orchestra og Pål Andreassens og Magnus Høgeberg Hansens  «The Pre-internet Shoe»-kampanjen fra SMFB-tiden.  

 

Diesel YUK - «The Pre-Internet Shoe»;

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid du gjerne skulle ha lagd selv.

– Av internasjonale jobber vil jeg trekke frem BMW «The Hire» fra Fallon som strengt tatt brøt det som var av regler for hvordan bil skal fremstå i reklame. Som en kuriositet: Lenken er til Youtube av hele kampanjen, men denne, nesten 200 mill. kampanjen ble distribuert på nett fire år før Youtube startet!

– Men den internasjonale jobben som er mitt hjerte nærmest og som jeg glatt innrømmer er noe av det beste jeg vet er «Refugee Nation», Ogilvy New Yorks kampanje for Amnesty International: 

– Og til slutt, en kudos til argentinske reklamefilmer i sin alminnelighet – som denne:

«Braids» for H2O av BBDO Argentina

Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Jeg vil gjerne gi stafettpinnen til en av de flinkeste grafiske designere jeg kjenner – og at han i tillegg er en svært så hyggelig og omtenksom fyr, ja – hva Henrik Haugan setter ekstra pris på, det skulle jeg likt å vite.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.