Keen på å se den keynoten

Sist uke gikk stafettpinnen videre til det yngste teamet i POL, nemlig Sindre Holmedal Johnstad og Erlend Løfald, med en klar oppfordring om at de skulle vise frem noe nytt. La oss se hvilke jobber de har funnet frem.

BIO

Møttes på Westerdals, vant noen priser med noe greier vi lagde, fikk praksis i POL, fikk jobb i POL, og nå er vi endelig her for å gi kudos.

Team Team Team
Kreatørene Erlend Løfald og Sindre Holmedal Johnstad.

– Først og fremst: takk for pinnen, og takk for utfordringen Janne & ChriStian! Så er spørsmålet, hvordan finner vi noe dere ikke har sett før? Er det mulig?

– Felles tema for dagen er noe vi ofte har diskutert i det siste: Hvordan i alle dager pitchet de dette?!?! Her er rett og slett en samling jobber som gir oss veldig lyst til å se keynoten bak.

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glad i.

– Vi så denne filmen for første gang på TV da vi var tolv, tretten år gamle. Da tenkte vi «what the fuck?», i dag tenker vi «how the fuck?».

«Dombås Kebab House» for Norsk Tipping.

– Next up, en film som har blitt nevnt mange ganger tidligere, men som fortsatt henger igjen hos oss kidza. Kanskje den kundepresentasjonen vi aller helst skulle vært flue på veggen hos. Video fra møtet eller rekonstruksjon kan gjerne sendes på mail til sindre-eller erlend@pol.oslo.no.

Av TRY for Skatteetaten.
«Vi tenker «er dette lov?»

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid dere gjerne skulle ha lagd selv.

– Selve grunnen til dagens tema: denne filmen fra Reebok. Vet ikke helt hva man skal si om denne filmen, bortsett fra at man blir utrolig fascinert. Rett og slett en film vi ikke klarer å slutte å se på. Det mest imponerende er derimot det faktum at noen har prestert å selge den inn hos kunden. Absolutt en Keynote vi er keen på å se.

«Storm the Court» for Reebok.

– Og nå, en kjærlighetssaga i 11 deler – ulikt alt vi har sett tidligere. Vi tenker «er dette lov?»... Vel, alt er tydeligvis lov i Japan. Her får du historiefortelling på høyde med enkelte tv-serier, seksuell innuendo, Oscar-verdig skuespill, og plot twists som får deg til måpe.

«Looong, loooooong maaaaaaaaaan!»

Av det japanske byrået Hakuhodo for godteriet Sakeru Gummy og Long Sakeru Gummy.

– Til slutt, en nydelig jobb fra TBWA Los Angeles for Gatorade – Water Made Active. Bare tanken på antall slides her får oss til å svette. Kudos for godt håndtverk. Eller vannverk?

Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Vi sender pinnen videre til våre brødre i TRY, Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland. Ikke bare er dere mestere i Keynote, men vi vet dere har noen skjulte skatter lagret i et dokument en plass også. Flekk frem noen fete jobber’a!