Cannes: MSF finalist i Titanium & Intergrated

Dinamos kommunikasjon til fjorårets TV-aksjon for Leger Uten Grenser (MSF) har gått videre til finalen i reklameukens mest innfløkte kategori.



Fjorårets TV-aksjon for Leger Uten Grenser var en dundrende suksess, mye på grunn av den grensesprengende kampanjen lagd av Dinamo reklame, med teamet Stein Simonsen og Henrik Sæther i spissen.

Kampanjen ble belønnet med gull i samfunnsinformasjon i Gullblyanten, og nå har den altså gått videre til finalen i Cannes.

Av de 324 påmeldte jobbene i kategorien gikk 50 videre. Jurypresident Alex Bogusky sier ifølge Lions Daily at juryen har sett en en rekke glimrende priskandidater.
– Det er vledig mye fint. Det interaktive arbeidet blir bedre og bedre. Det skjer åpenbart fordi kategorien blir mer sofistikert. Det har vært veldig vanskelig å sitte i juryen og velge det ene fremfor det andre.

I fjor fortalte tekstforfatter Stein Simonsen at teamet i tillegg til føringen fra kunden hadde egne ambisjoner for prosjektet.
– MSF oppfattes gjerne som en annerledes nødhjelpsorganisasjon på mange måter; kompromissløs, dønn idealistisk, ærlig og ekte, modig og opposisjonell, en som går sine egne veier der det er nødvendig for å nå fram med hjelp der det trengs mest til enhver tid. Mange husker at MSF gikk ut og sa stopp etter tsunamien; de så at de hadde fått nok til akkurat denne krisen, og ba om lov til å bruke ytterligere bidrag til andre som trengte dem enda mer. Denne annerledesheten ville vi ivareta og forsterke i kampanje

Produksjonsselskap: Dinamo Story. Produsent: Caroline Werring Otnes. Regissør: Truels-Zeiner Henriksen. Teamet har vært: Tekstforfatter: Stein Simonsen, Art Director: Henrik Johs. Sæther, AD-ass: Mats Nyquist, Konsulent: Tom Søgård og Per Tøien, Prosjektleder: Tonje Østby, Jorunn Flydal og Caroline Werring Otnes, Planner: Svein Sælid.