Cannes: Seks norske til cyber-finale

Hele seks norske jobber har gått videre i internett-kategorien i Cannes Lions, og for første gang er en jobb for Kreativt Forum blitt finalist.



McCann og Try har to jobber hver i Cyber Lions-finalen, mens Kitchen og BBDO har én hver. Førstnevntes interaktive arbeid for effektivitetskonkurransen Stella har gjort Kreativt Forum til priskandidat for første gang.

Disse jobbene gikk videre:

«Stella Awards» for Kreativt Forum, laget av McCann Norway.

«Try Drugs» for Uteseksjonen, laget av Kitchen/Mediafront.

Piracy Kills Music for Norsk musikkindustri, kreert av McCann.

Widerøe julekampanje
, laget av BBDO Oslo.

«Camo» for Cupido, skapt av Try reklamebyrå/Suddenly Oslo.

«Windmill» for Siemens, også den laget av Try reklamebyrå.

Seks i cyber-finalen er ny rekord for norske byråer. Til sammenlikning fikk svenskene 26 jobber videre, hele 10 av dem laget av Forsman & Bodenfors. Blant dem er også jobben «The City is Your Stadium», hvor de norske DDB- kreatørene Pål Jespersen og Jørgen Gjærum er kreditert.