McCann og MediaFront vant mest

Sølvtaggens reklamebyråserie og produksjonscup er avsluttet og på toppen troner McCann og MediaFront

5103 a5103 original

Kampen om «Sølvtaggen» har pågått gjennom hele 2007 og hele 60 byråer var med i kampanjen i løpet av fjoråret.

Marius Zachariasen, daglig leder i McCann Digital, er strålende fornøyd med prisen. – Det er en stor ære for McCann å vinne Byråtaggen for 2007. For oss beviser dette at gode strategier og tro på den gode ide gir resultater. Selv om vårt mantra Truth Well Told snart er 100 år gammelt, fungerer det godt som grunntanke også for ideutvikling i nye digitale kanaler, sier h

Nådde fjorårets målsetting Også kreativ leder i Mediafront er glad for Sølvtaggen.
– MediaFronts viktigste mål for 2007 var å være Norges ledende interaktive reklame- og designbyrå. Med gull i produksjonstaggen og bronse i byråtaggen tar vi oss friheten til å konstatere at det målet har vi innfridd, sier Mathias Friis.

Større interesse Innsendte arbeider har hatt betydelig vekst og interessen for konkurransen har skutt i været sammenlignet med tidligere år.

– Før var det stort sett rene interaktive byråer som tok seg bryet med å sende inn jobber, nå er innsendelse og anerkjennelse i Sølvtaggen på lik linje med respektive konkurranser innen print og TV-reklame reklamebyråenes babyer. Dette speiler selvsagt også nettets mer betydelige rolle i mediemiksen, sier daglig leder Børge Vike Sandengen i INMA som er ansvarlig for gjennomføringen av konkurransen.