Ny vri fra Honda

Ingeniørene til Honda leker seg fram til miljøvennlige løsninger.

10402 4d2bd original

Det digitale byrået Collective London har laget nettside i forbindelse med lanseringen av Honda FCX Clarity. Hybridbilen annonseres ved hjelp av Hondas egne problemløsende ingeniører og hva disse får til ved hjelp av rubiks kuber og puslespill.

Nettsiden ProblemPlayground.com lanserers etter en vellykket teaser-kampanje, der et online puslespill bestående av 20.000 brikker bokstavelig talt har blitt puslet sammen til den komplette siden.

Sammen med nettsiden er kampanjen en av Hondas mest ambisiøse, mener Honda selv.
– Digitale medier gir oss en ypperlig mulighet til å dramatisere vår type problemløsning, og for å demonstrere Hondas forpliktelse ovenfor miljøet til å skape miljøvennlige løsninger. Noe vi har hatt fokus på i 50 år, forteller Hondas markedssjef for digitale medier, Jonny Freedman.

En liten detalj For problemløserne i Honda gjenstår nå kun ett lite problem, FCX er foreløpig ikke å få tak i England og det er også lite sannsynlig at den blir det med det første. Dette fordi det ikke finnes noen steder å fylle hydrogendrivstoff i England.