Tromsø 2018 ut på anbud igjen

Nå er det ny runde for å vinne oppdraget om å lage reklamefilm for Nordens Paris.



Tromsø 2018 må allikevel ut på ny anbudsrunde med reklamefilmen som skal lages i forbindelse med søknad om vinter-OL. Det har tidligere i uken vært meldt om misnøye fra filmmiljøet i Nord Norge om at anbudsrunden ikke var gjenomført på korrekt vis, melder Propaganda.

Strategileder Roger Ingebrigsten innrømmer nå at de har brutt reglene.
– I ettertid ser jeg at prosedyrene i anskaffelsesregelverket for et offentlig eid selskap ikke er fulgt. Dette retter vi umiddelbart opp, sier Ingebrigtsen til nettsidene til Tromsø 2018.

En gang til
Og det ligger mye prestisje i å bli tildelt det sporty oppdraget. Reklamefilmen er ment å være et av søknadens sterkeste kort i kampen om å bli vertsby for vinter OL i 2018.

Try vant før jul i fjor anbudet om å lage filmen som har et budsjett på fem millioner kroner, men må nå konkurrere om å få lage filmen en gang til. De blir allikevel ikke motløse av den grunn.

– Nei, vi går på med krum hals vi. Det var fem byråer som konkurrerte i forrige runde og vi vant da. Vi håper på å klare det en gang til. Vi innser at det blir hardere konkurranse, men vi gyver løs på oppgaven med stor iver. Vi er vant med å konkurrere om oppdrag, men er ikke vant til to ganger – når vi må det så gjør vi det med godt humør, sier en optimistisk Harald Strømme til Propaganda.