Ambisiøs film fra Nissan

Nissan fremmer sin Qashqai-modell med den mest ambisiøse TV-kampanjen fra selskapet hittil; en effekttung reklamefilm der bygningnene i Buenos Aires våkner til liv (oppdatert med film i bedre kvalitet).

7270 20518 original

Reklamen for Nissans Qashaqai har gjerne fremhevet bilens fortrinn i urbane landskap, under slagordet «Urban Proof».

For å lage den nye filmen ble en av Buenos Aires' travleste gater, Avenue Corrientes, stengt i en uke, slik at bygningene kunne begynne å «leke» med bilen. Filmen ble skutt på åtte dager med et mannskap på 170 mennesker, ledet av regissør Danny Kleinman (Guinness «Rhythm of Life»).

Filmen er skapt i en blanding mellom datagenererte effekter og live action stuns. Blant annet ble den største krana i byen tatt i bruk.
– Man kunne ha skapt hele denne scenene med datagrafikk, men jeg tror du mister en del av realismen, nerven og entusiasmen om du alene følger den veien, sier regissøren til The Guardian.

Kampanjen er skapt av TBWA\London og Paris-baserte TBWA\G1.
– Vi har gitt liv til bygningene i Buenos Aires, det er som om bygningene er en gjeng unger som leker med bilen; ruller den rundt i byen som et berg-og-dalbane-eventyr, sier Steve Henry, sjefskreativ i TBWA\London.

Prosjektet er en oppfølger til den kjente «Skateboard»-filmen, der bilen ble brukt som et skateboard av et par gigantiske ben. Ifølge Jean-Pierre Diernaz, sjef for markedskommunikasjonen i Nissan er det nåværende filmprosjektet bilfabrikantens mest ambisiøse noensinne.

Se et klipp fra bakomfilmen her.