Cadbury's ønsker god påske
Den britiske sjokoladefabrikanten Cadbury's begynte påskekampanjen for sine Creme Eggs allerede i januar. Nå er finalefilmen kommet, og det hele ender i et rituelt masseselvmord for de stakkars eggene.
En TV- og viralfilm der 225 av Cadbury's fylte sjokoladeegg moses i musefeller markerer finalen på en lang og dyr kampanje i forkant av påsken.
Finalefilmen, som debuterte på TV-skjermene denne uken, er laget av Publicis London, som også sto bak den berømte gorillafilmen. Byrået brukte ifølge The Guardian 23 timer på å klargjøre scenen, som bare tok 9 sekunder å skyte.
Siden januar har Cadbury sluppet bittesmå, virale kortfilmer, der påskeeggene har blitt most på forskjellig og underholdende vis. Alle filmene har fokusert på å få ut «guffa» av eggene. Aldri har Cadburys laget kortere filmer; ingen av de virale filmene er lengre enn 15 sekunder. Etterhvert har det blitt så mange som 20 stykker (vi viser seks kortfilmer i tillegg til finalefilmen. Resten kan du søke opp på YouTube).
Payoff på den humoristiske kampanjen er ordspillet «Here Today, Goo Tomorrow». Legg forøvrig merke til at eggene alltid kler av seg før de begår selvmord.
Cadbury's neste trekk er angivelig å lage en versjon av finalefilmen i sakte film, og med sorgtung musikk.
Dette er første gang Cadburys går fra sitt 23 år gamle påskeegg-konsept «How Do You Eat Yours».
Se også nettstedet. Du finner filmer under «Fantasies».