For sterkt for kristne briter

Den nye relamekampanjen til GHD hårstylingsprodukter er blitt sensurert av den britiske reklamevaktbikkja ASA.



GHDs valgspråk er «A New Religion For Hair», men de ble kanskje litt for bokstavelige i kommunikasjonen med sin nye kampanje, «Thy Will Be Done.»

Selskapet har fått ordre om å fjerne reklamefilmene fra britiske TV-skjermer, fordi den samtidig som den leker med det sanselige og sensuelle, også blander inn religiøs tematikk. Hver eneste av de smellvakre kvinnene vi introduseres for ber nemlig til Gud om at de nye lokkene skal føre til at hun på et eller annet vis får sin utvalgte mann.

Hver lille bønn foregår forøvrig på et nytt språk, da dette åpenbart er et globalt fenomen.

Protestene har relativt sett haglet (23. stk, inkludert en klage fra en høyere geistlig), men det skal ikke nødvendigvis så mange til før det tradisjonelt strenge ASA (The Advertising Standards Authority) legger ned forbud. Det skjedde her.

Kampanjen er skapt av TBWA\Manchester. Se den her.