Special prize for you my friend
Kreativt Forums lekekamerater på den kommersielle arena hedret de beste arbeidene med sine egne, gjeve priser. Spesialprisbordet besto i år av syv forskjellige utmerkelser.
Best Y.E.T. Mediebedriftenes landsforbunds spesialpris «Best YET» gikk i år til Sven Arild Storberget og Even Moseng, fra Westerdals. Annonsen skulle fremme avis på døren, med avsender AvisNorge.
Best Aftenposten «Best» gikk til McCann for en annonse for Widerøe, laget av tekstforfatter Jeppe Christoffersen, art director Annette Briest Kriszat og Geir Florhaug, AD-assistent Rune Gabrielsen, konsulent Monika Augustsson, prosjektleder Lene Gjelsvik og fotograf Trym Ivar Bergsmo.
Gullfuglen Hjemmet Mortensens «Gullfuglen» gikk til Saatchi & Saatchi for en annonse for Floradix. Team: Jørgen Holst og Kristoffer Reppen.
Ut-prisen JCDecaux' Ut-prisen gikk til mediebyrået MindShare ved Nick Howell og Therese Becke. Produksjonen var gjort av Design Container og var en installasjon for Volvo Norge.
Favorittkunde Kreativt Forums kundepris gikk i år til Netcom, en annonsør som gjennom mange år har sverget til den kreativt funderte reklamen.
Trigger'n Postens spesialpris «Trigger'n» går til Jonas Grønnern og Lars-Kristian Harveg for en DM-jobb for treningskjeden Elixia.
Våghalsen TV Norges Våghalsen går til DDB Oslo for filmen «Tog» for Hydro. Teamet besto av Tekstforfatter Torbjørn Kvien Madsen, AD Martin R. Thorsen, konsulent Atle Skageng, prosjektleder Mirka Härkönen, produksjonsselskap Motion Blur, produsent Richard Patterson, regissør Roenberg og filmfotograf Gaute Gunnari.
Se en fullstendig oversikt over vinnere i alle valører på Gullblyantarkivet.