Fem i finalen

Nominasjonene i Webby Awards er offentliggjort og MediaFront står igjen som det byrået i verden med flest finaleplasser innen kategorien Interactive Advertising.

5310 65f1f original

Webby Awards er verdens eldste og en av de ledende konkurransene for webkommunikasjon. Kategoriene det konkurreres innen er Websites, Interactive Advertising, Online Film & Video og Mobile content, og i år ble et sendt inn rundt 10.000 jobber fra over 60 land.

Bekreftelse MediaFront står inne med fem nominasjoner totalt, én innen kategorien Websites og fire innen Interactive Advertising. Ingen andre enkeltbyråer kan sjalte med hele fire nominasjoner innen kategorien Interactive Advertising.

– En flott anerkjennelse og en fin bekreftelse på at vi kan levere jobber i verdensklasse. Dessuten moro ha med hele fire ulike jobber i de kanskje gjeveste kategoriene innen Interactive Advertising, sier Mathias Friis, kreativ leder i MediaFront.

Listen over byråene som mottok flest nominasjoner totalt i alle hovedkategoriene: Tribal DDB-nettverket (7), MediaFront (5), Crispin Porter + Bogusky (4), R/GA (4), Wieden + Kennedy (3), Grand Union (3), AKQA (3) og McCann Erickson (3).

Det deles ut ett gull og en People`s Choice innen hver delkategori. Hver delkategori har fem nominerte jobber.

De nominerte jobbene fra Mediafront er:

Nettkampanje for SOL i kategorien Banner Campaigns.

Sedinkjole.no for Fretex
i kategorien Business to Consumer.

Prøv narkotika-kampanjen for Uteseksjonen i kategorien Non-Profit/Educational og i kategorien Health i Websites,

One Minute Live Analyses for Kreativt Forum i kategorien Business to Business.

Jobbene for Fretex og Uteseksjonen er utviklet for Kitchen, mens jobben for Kreativt Forum er produsert for McCann.

Mer potensielt prisdryss MediaFront er i tillegg finalist i anerkjente Andy Awards og Art Directors Club, samt innlemmet i Communation Arts Interactive Design Annual.